ארצות הברית: חברת שמות המתחם Go Daddy חזרה בה מהתמיכה בחוק נגד פיראטיות

החברה הסירה את תמיכתה בחוק השנוי במחלוקת בעקבות ביקורת נוקבת שספגה מלקוחותיה ● "אנחנו מייחסים חשיבות רבה למלחמה בפיראטיות, ומשום כך ביקשנו לסייע בניסוח תיקונים להצעת החוק, אך אין ספק שניתן לעשות עבודה טובה יותר", מסרה החברה, וציינה שהיא תשוב לתמוך בהצעת החוק "כשכל קהילת האינטרנט תתמוך בה"

בעקבות הביקורת מצד לקוחותיה חזרה בה חברת Go Daddy, שעוסקת ברישום שמות מתחם, מתמיכתה בהצעת החוק נגד פיראטיות – הצעה שנויה במחלוקת, שזכתה לכינוי SOPA (ר"ת Stop Online Piracy Act). ביקורת רבה נמתחה על הצעת החוק, שכן היא מאפשרת "להעלים לחלוטין" אתרי אינטרנט שחשודים בפיראטיות.

מהבלוג של חברת Go Daddy הוסרה ההודעה שבה הביעה החברה את תמיכתה בהצעת החוק.

"אנחנו מייחסים חשיבות רבה למלחמה בפיראטיות, ומשום כך ביקשנו לסייע בניסוח תיקונים להצעת החוק, אך אין ספק שניתן לעשות עבודה טובה יותר", נמסר מהחברה. "חשוב מאוד שכל הגורמים הקשורים לרשת האינטרנט ישתפו פעולה, ונשוב לתמוך בהצעת החוק כשכל קהילת האינטרנט תתמוך בה".

על החברות התומכות בחוק המוצע נמנות אדובי (Adobe), קומקאסט (Comcast), דל (Dell) וסוני (Sony), ועל החברות המתנגדות לה נמנות גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), אי-ביי (eBay), מוזילה (Mozilla), יאהו! (!Yahoo), לינקדאין (LinkedIn) ו-AOL.

לתמיכה של Go Daddy יוחסה חשיבות מיוחדת, משום שכרשמת של שמות מתחם היא יכולה למלא תפקיד משמעותי באכיפת החוק. חברת Cheezburger, למשל, איימה להעביר 1,000 שמות מתחם לחברה אחרת אם Go Daddy לא תחזור בה מתמיכתה בהצעה. גם ג'ימי וויילס, מייסד ויקיפדיה (Wikipedia), איים להפסיק להשתמש בשירותיה של Go Daddy אם היא לא תחזור בה מתמיכתה בהצעת החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים