הרשויות להגבלים עסקיים בארצות הברית ובאירופה בוחנות את שוק הספרים האלקטרוניים

על פי החשד, מספר מו"לים תיאמו בשנה האחרונה מחירים של ספרים אלקטרוניים עם אפל ● הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים האמריקני ציינה, כי מלבד החקירה ננקטים אמצעים נוספים, אך לא פירטה באילו אמצעים מדובר

רוצים שילדיכם יקראו טוב יותר? כדאי שתקנו להם ספרים דיגיטליים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הרשויות בארצות הברית החלו לבדוק טענות על הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים בשוק הספרים האלקטרוניים, כך מסרה אתמול (ד') פקידה בכירה במשרד המשפטים האמריקני. בדיון שנערך בנושא אמרה הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד, שריז פוזן, כי "אנחנו חוקרים את הנעשה בענף של הספרים האלקטרוניים בשיתוף עם הרשות האירופית להגבלים עסקיים והתובעים הכלליים של המדינות".

בבריסל נמסר שלשום מהרשות האירופית להגבלים עסקיים, כי החקירה מתמקדת בשאלה אם מו"לים של ספרים אלקטרוניים תיאמו מחירים עם אפל (Apple). בין אותן חברות נמצאות חטיבת Hachette Livre של Lagardere, כמו גם Simon & Schuster של CBS Corp, פינגווין (Penguin) של Pearson, חברת Verlagsgruppe Georg von Holzbrinck, שבבעלותה הוצאת Macmillan בגרמניה, ו-Harper Collins של ניוז קורפ (News Corp). התיאום לכאורה נועד לחסום מתחרים ועלול לפגוע בצרכנים.

על פי החשד, התיאום החל כשאפל השיקה את מחשבי iPad לפני כשנה והמו"לים קובעים במסגרתו את המחירים של הספרים האלקטרוניים ומתחלקים בהכנסות עם אפל. פוזן ציינה, כי מלבד החקירה ננקטים אמצעים נוספים, אך לא פירטה באילו אמצעים מדובר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מייק

    כך מתחילה הטכנולגיה להשתלט לנו על החיים! החל מספרים ועד מתן שירות אישי הכי פשוט שייעלם מהאופק! יבוא יום ונרגיש כולנו כמו הגידי המסכן הזה שאין לו עם מי לדבר בפרסומת הזאת של מזרחי טפחות עם הבדד!

אירועים קרובים