איציק בנבנישתי, בזק בינלאומי: "על אנשי ה-IT להתערב באסטרטגיה של החברה – אחרת היא תימצא בפיגור"

"אנשי ה-IT, ובתוכם המנמ"רים וסמנכ"לי הטכנולוגיה חייבים להיות מעורבים בליבת העשייה הארגונית, ולהיות שותפים לבניית החזון האסטרטגי של הארגון", אמר בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, במפגש פורום CTO מבית אנשים ומחשבים ● לדבריו, "כל מה שארגון עושה היום, מושתת על טכנולוגיה"

איציק בנבנישתי, המשנה למנכ"ל פרטנר. צילום: פלי הנמר

"אנשי ה-IT, ובתוכם המנמ"רים וסמנכ"לי הטכנולוגיה חייבים להיות מעורבים בליבת העשייה הארגונית, ולהיות שותפים לבניית החזון האסטרטגי של הארגון. כל מה שארגון עושה היום, מושתת על טכנולוגיה. אם אנשי ה-IT לא יעשו כך, הארגון יימצא בבעיה ובפיגור לעומת מתחריו", כך אמר איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי.

בנבנישתי פתח את מפגש פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שהתארח היום (ד') במשרדי החברה בפתח תקווה, וקיבל סקירה על סיומה של פריסת כבל התקשורת האופטי של החברה, מישראל לאירופה. את הפורום הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

אצלנו, אמר בנבנישתי, "האנשים הטכנולוגיים הם אלה שמביאים את הרעיונות למוצרים ולשירותים, הם מביאים לא מעט רעיונות שאנו מיישמים אותם, לאחר לא מעט ויכוחים עם מחלקת השיווק. אני מעודד את אנשי הטכנולוגיה להביא רעיונות ולאחר מכן בורר ומחליט מה ישים ומה כדאי כלכלית".

את תהליך הנחת הכבל האופטי כינה בנבנישתי "מסע ארוך, שהחל לפני 3 שנים בחשיבה על הנושא. בזק בינלאומי היא חברת שירותים ולא תשתיות. תשתיות הן חומר הגלם עליהן אנו 'רוכבים'. הסתכלנו קדימה, בחנו מה הן התחזיות הטכנולוגיות והבנו כי הכבל היחידי של ארינטרנט המחבר אותנו לרשת העולמית, לא יספיק לנו בתוך שנים ספורות בהיבט הקיבולת של התעבורה, וכי לא נצליח לספק את כמות והיקף השירותים שאנו רוצים".

לכן, אמר בנבנישתי, "החלטנו להקים תשתית באופן שמנוגד ל-DNA שלנו. הבנו שזה עדיף על פני המצב הקיים של תשלום לבעלי כבל התקשורת היחיד שקיים, טלקום איטליה. קיבלנו החלטה אמיצה על השקעה אדירה של יותר ממאה מיליון דולרים, למרות שהיה לנו ברור שגם המתחרים ייהנו מההחלטה שלנו".

"הפרויקט של הנחת הכבל התת-ימי הבשיל על קרקע פורייה של חדשנות ומבט קדימה, תוך ראייה של מיזוג בין ה-IT והתקשורת בכלל ואצלנו בפרט. ההתלכדות היא בעיצומה, הכל הוא IT ו-IP".

"לקחנו סיכון בפרויקט" אמר בנבנישתי, "כיוון ששבעה מכל עשרה לקוחות בארץ בתחום הטלקום והאינטרנט, הם לקוחות של בזק בינלאומי, וחששנו שנספק פתרון לא טוב".

בהתייחסו למיחשוב ענן, אמר מנכ"ל בזק בינלאומי כי "העתיד הוא במיחשוב ענן, העולם הולך לכיוון זה וההוכחה לכך היא שכל הספקיות פונות לכיוון זה ומספקות שירותים לתחום. הענן הוא מהלך הגיוני. הקשיים בהטמעתו הם לא בשל בעיות טכנולוגיות או תקשורתיות, אלא רק פסיכולוגיה. ברגע שחיברת את המחשב שלך לרשת, הסיכוי להיפרץ על ידי האקר גבוה יותר מאשר פריצה לענן של בזק בינלאומי. בדיוק כמו שהלקוח לא בא לבנק לספור את כספו כשהוא מקבל תלוש משכורת".

אתם, אנשי הטכנולוגיה, סיכם בנבנישתי, "יש לכם עדנה גדולה כמי שנמצאים בפתחה של תקופה מעניינת ומאתגרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים