יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית: "ה-BI הצופה לעתיד מציל חיי מטופלים"

"חלק משימושי הבינה העסקית בשירותי בריאות כללית עוסקים בניתוחים לטובת חיזוי העתיד. בדרך זו אנו יכולים להתריע בפני מטופלים והרופאים שלהם על בדיקות שנדרש לבצע, וכך - להאריך חיי חולים ואף להציל אותם", כך אמר גפנר, ראש אגף מיחשוב ומערכות מידע בשירותי בריאות כללית, בכנס BI BOOM ● לדבריו, "במסגרת פעילות הבינה העסקית בכללית אנו שואלים שתי שאלות - 'מה אתה יכול לדעת?' ו-'מה אתה יכול לעשות?'. בעזרת ה-BI אנו שואפים ומצליחים להיות במקום של לומר לרופאים ולמטופלים מה עליהם לעשות"

"חלק משימושי הבינה העסקית בשירותי בריאות כללית עוסקים בניתוחים לטובת חיזוי העתיד. בדרך זו אנו יכולים להתריע בפני מטופלים והרופאים שלהם על בדיקות שנדרש לבצע, וכך – להאריך חיי חולים ואף להציל אותם", כך אמר יחיאל גפנר, ראש אגף מיחשוב ומערכות מידע בשירותי בריאות כללית, בכנס BI BOOM שנערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו, בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית. את הכנס הנחתה פלורה לוין, מנכ"ל משותף, B-PRO.

לדברי גפנר, הכללית הוא ארגון הבריאות השני בגודלו בעולם, הוא מונה יותר מארבעה מיליון לקוחות, 1,300 מרפאות קהילתיות, 14 בתי חולים ו-67 מעבדות. בכללית, אמר גפנר, 35 אלף עובדים, 7,000 מתוכם הם לקוחות של מערכות ה-BI. "צרכי המידע שלנו שונים כמעט מכל מה שאנו מכירים", אמר, "כמעט ואין לנו ממי ללמוד".

במסגרת פעילות הבינה העסקית בכללית, אמר גפנר "אנו שואלים שתי שאלות – 'מה אתה יכול לדעת?' ו-'מה אתה יכול לעשות?'. בעזרת ה-BI אנו שואפים ומצליחים להיות במקום של לומר לרופאים ולמטופלים מה עליהם לעשות".

בעולם ה-BI התפעולי, המסורתי, אמר, "אנו נמצאים ופועלים כבר שנים. יש לנו דרכון מדדי איכות בשולחן העבודה של רופא המרפאה, יש לנו יכולת להעברת נתוני חולים בסיכון להתדרדרות רפואית ישירות לתיק הרפואי במערכת קליקס, אנו מעבירים נתונים אודות מטופלים שהם מועמדים לנטישה אל מוקדי שירות הלקוחות. אנו משלבים נתוני BI בפורטל הלקוחות שלנו".

ה-BI בכללית אמר גפנר, "כולל 132 מודלים עסקיים, הוא מכסה את כל תחומי הפעילות שלנו, הוא כולל מגוון פתרונות ומערכות, עם כלי ניהול, מדידת ביצועים וחיזוי". הוא סיים בהציגו את הפורטל שהוקם בכללית, LEADER, פורטל מנהלים אקטיבי. לדבריו, "הפורטל מספק שליטה שוטפת מיידית בפעילות". הוא פירט מה עושים בפורטל מנהלי המרפאות: "הוא מספק מידע במה לטפל קודם וכיצד לתעדף את המשימות, על בסיס אלגוריתמים אנליטיים. בנוסף, הוא נותן כלים לטיפול יזום על בסיס רכיב BI תפעולי". עוד אמר גפנר, כי בפורטל יש מדדי תהליך ברמה יומית, לצד מדדי תוצאה, לרבות עמידה ביעדים. "החלטנו להקים מערכת שתממש את החזון לפיו יתקבל יישום שיסייע למנהל מרפאה לנהל את מרפאתו באופן המיטבי, כך שהוא יוכל לנצל את משאביו המצומצמים".

רוני רוס, מייסדת ויו"ר פנורמה. צילום: קובי קנטוררוני רוס, מייסדת ויו"ר פנורמה, ותומר פז, מנהל מוצר בחברה,  דיברו על עידן BI 3.0. עוד בשלב הפיתוח של מערכת NECTO, אמרו, היו לקוחות שכבר רכשו אותה, וכעת, יותר מחצי שנה לאחר השקתה היא נרכשה כבר על ידי עשרות לקוחות בעולם.

המאפיין את מערכות הבינה העסקית הקיימות בשוק כיום, אמרו השניים, "הוא שהן נותנות פתרון לניתוח נתונים מכל סוג שהוא ומאפשרות לראות אותם דרך לוחות מחוונים, KPI ודו"חות, עם יכולות ניתוח וחיזוי. אולם, ברגע שהמשתמש רואה או מאפיין משהו ורוצה להמשיך את תהליך הניתוח, עליו לעבור לסביבת עבודה אחרת. כל תהליך השיתוף והניתוח המשותף נעשה עד היום מחוץ לכלי ה-BI עצמו. ההקשר, המסקנות ותהליך הניתוח אובדים כולם, כי הם לא נמצאים בתוך המערכת".

NECTO, אמרו השניים, "היא מערכת הבינה עסקית חברתית הראשונה בעולם, שמציעה גישה מהפכנית לקישור בין נתונים, משתמשים, כלי ניתוח ותובנות בארגון. היא מבוססת על שלושה עקרונות: הראשון הוא בינה עסקית חברתית, המשמשת פלטפורמה לקבלת החלטות משותפת, מבוססת על עקרונות של רשתות חברתיות; השני הוא עיקרון הרלוונטיות. יש במערכת מנוע BI שלומד לייצר באופן אוטומטי המלצות ותובנות, תוך הבנת ההתנהגות של המשתמש; העיקרון השלישי הוא שירות עצמי עם ממשק משתמש אינטראקטיבי, המספק ניתוחים אוטומטיים ונראות עשירה. אלה מאפשרים לייצר את הבינה העסקית המתוחכמת ביותר, בצורה הכי פשוטה".

רוס סיכמה באומרה, כי "השימוש ברלוונטיות באתרים ורשתות כמו אמזון, יו-טיוב ואי-ביי שינה את תרבות הצריכה שלנו. יישום דומה של עקרונות הרלוונטיות במערכת ה-BI ישנה ויעצים את אופן ואופי השימוש ביישומים האנליטיים הארגוניים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טובה מזור

    קפיצת דרך של ממש ולא רק מדע בדיוני...! הרפואה המודרנית מתקדמת בתחום ה"גילוי המוקדם" אך כאן מדובר ממש על סוג של "חיזוי מושכל". הפשרה בנושא הפרטיות יכולה לקבל פיצוי בנתונים היקרים מפז!

אירועים קרובים