ארצות הברית: חברות התוכנה הגדולות מתנגדות להצעת חוק למניעת פיראטיות מקוונות

חברות רבות, בהן מיקרוסופט, אדובי ו-CA, משכו את תמיכתן בחוק, שייאלץ ספקיות אינטרנט ושחקניות נוספות בשוק למנוע נתינת שירותים למי שנחשד בגניבת תוכנה והפרת זכויות יוצרים ● המטרה של החוק היא למנוע את גניבת הקניין, בעוד שהמתנגדים לה טוענים שמדובר בצנזורה על האינטרנט ● עדיין לא ברור מתי ההצעה תועלה להצבעה בבית הנבחרים האמריקני

קבוצה שמייצגת חלק מיצרניות התוכנה המובילות, בהן מיקרוסופט (Microsoft), אדובי (Adobe) ו-CA, משכה את תמיכת בהצעת החוק האמריקנית למניעת פיראטיות מקוונת, המכונה SOPA. לפי הצעת החוק, שתועלה בבית הנבחרים, יצטרכו ספקיות האינטרנט ושחקניות אחרות בשוק למנוע נתינת שירותים למי שנחשד בגניבת תוכנה ו/או הפרת זכויות יוצרים.

המטרה של הצעת החוק, שהוגשה בחודש שעבר, היא למנוע גניבת קניין רוחני שנמצא באינטרנט. הכתובת העיקרית של יוזמי ההצעה היא אתרי אינטרנט שנמצאים מחוץ לגבולות ארצות הברית וגונבים תכנים מיוצרים אמריקנים של תוכן מקורי. ההצעה מאפשרת לתביעה הראשית להגיש המרצות לבית המשפט נגד אתרים שמשתמשים בחומרים שאינם שלהם, במטרה לחסום אותם על ידי שימוש באמצעים טכניים, דוגמת סינון כתובות DNS.

מעבר לכך, דורשת הצעת החוק מספקי שירות, בהם ספקי גישה לרשת, מנועי חיפוש, חברות שמספקות מודעות וספקי תשלומים, למנוע שירותים מאתרים שנקבע על ידי בית המשפט שהם מפרים זכויות יוצרים של יוצרי תוכן אמריקניים. יתרה מזאת, ספקי גישה לרשת יתבקשו לחסום את הגישה אל האתרים הללו עבור לקוחותיהם.

מרגע שהחוק הוצע הוא עורר סערה וקומם עליו מתנגדים רבים. אלה טוענים שמדובר בצנזורה על האינטרנט. כעת, כאמור, חברות תוכנה רבות מסירות את תמיכתן בחוק.

רוברט הולימן, נשיא ומנכ"ל BSA, איגוד התוכנה העסקית, כתב בבלוג שלו שעל אף שהכוונות שעומדות אחרי הצעת החוק טובות, היא יותר מדי סוחפת במתכונתה הנוכחית. "במצב הנוכחי, היא יכולה לסחוף פנימה יותר מאשר אנשים שפוגעים", כתב. "כדי לתקן זאת, יש לצמצם ולהדק את ההגדרות שקובעות נגד מי אפשר לבצע פעולות משפטיות ואילו סעדים אפשר לכפות".

הצהרתו של הולימן מסמנת מהפך בעמדת ה-BSA, שבהתחלה תמך בהצעת החוק. עם זאת, הוא מאמין שניתן לשפר את ההצעה כך שהיא תעזור לשרש את הפיראטיות באינטרנט מבלי לרמוס את הזכויות של חברות אינטרנט לגיטימיות. הולימן אף מסר שארגון ה-BSA מוכן לעזור לוועדת החוקה של בית הנבחרים לתקנן טוב יותר את ההצעה.

ההצעה נמצאת עדיין בתת הוועדה של בית הנבחרים לענייני קניין רוחני, תחרותיות ואינטרנט, ועדיין לא ברור מתי היא תועלה להצבעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים