רונן בהנמפר, מטריקס: "ההתייחסות של ארגונים למידע שנמצא בסיכון טעונה שיפור משמעותי"

"בכל הנוגע למיחשוב נייד, מרבית הארגונים מלבישים את מיטב חליפות ההגנה הטכנולוגית, מקפידים לסנכרן עם השרתים הארגוניים ופועלים על פי נהלי אבטחת מידע ברורים", אמר בהנמפר, ארכיטקט פתרונות בחטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקס ● "עם זאת", הוסיף, "מערכות המובייל זוכות להזנחה ואין מדיניות ארגונית מובהקת ונהלים ברורים העוסקים בסיכונים הטמונים בזליגת מידע ארגוני, פריצה או אובדן של אמצעים אלה"

"אנחנו עדים לעידן שבו מערכות המובייל מתבססות ומשתלבות בלב העשייה של הפעילות העסקית והטכנולוגית. עם זאת, ההתייחסות הפרקטית למידע הארגוני שנמצא בסיכון טעונה שיפור משמעותי", כך אמר רונן בהנמפר, ארכיטקט פתרונות בחטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקס (Matrix).

בהנמפר הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה ואנשים ומחשבים, במסגרת סדנה הסוקרת את עולם מערכות המובייל ומגמות עתידיות בתחומים משיקים.

לדבריו, "בכל הנוגע למיחשוב נייד, מרבית הארגונים מלבישים את מיטב חליפות ההגנה הטכנולוגית, מקפידים לסנכרן עם השרתים הארגוניים ופועלים על פי נהלי אבטחת מידע ברורים המוגדרים מראש. עם זאת, מערכות המובייל, לרבות טלפונים חכמים וטאבלטים, זוכות להזנחה ואין מדיניות ארגונית מובהקת ונהלים ברורים העוסקים בסיכונים הטמונים בזליגת מידע ארגוני, פריצה או אובדן של אמצעים אלה. זאת, על אף שהם עלולים להכיל מידע רגיש בעשרות מונים ממערכות הקצה השגרתיות בארגון".

"ציר הטיפול של מנהלי ה-IT והמנמ"רים במערכות המובייל המקושרות למערכות הארגוניות צריך להביא את הניהול של מערכות אלה לכדי מצב שבו קיימת שליטה מלאה על הרכיבים הללו גם דרך מערכות בקרה ארגוניות", אמר בהנמפר. "צריך לעדשות זאת בדיוק באותה המידה שבה עובד שמקבל מחשב נייד חדש עובר 'שרשרת חיול' שכוללת, בין השאר, התקנת אנטי וירוס, חיבור לדומיין הארגוני והתקנת מנגנוני גיבוי. יש לבצע תהליך מקביל עם קבלת כל טלפון חכם חדש ונוצץ".

הוא הוסיף, כי "שוק פתרונות האבטחה הנלווים למערכות מובייל בשל ופורה מספיק על מנת לספק מגוון פתרונות טכנולוגיים. הפתרונות הללו מהווים כיום הכרח אבטחתי ולא רק עוד גאדג'ט או יישום חביב שהורדנו באופן עצמאי על מנת להרשים את החברים".

לדבריו, "מלבד האנטי וירוס או יישומים שניתן להפעיל בעת גניבה או אובדן המכשיר, קיימים מגוון כלים ופתרונות משלימים שפחות מוכרים לקהל הרחב. לדוגמה, יש יישומים שמאפשרים לנטרל מצלמה ללא פגיעה פיזית במכשיר ויש פתרונות מתקדמים שמסייעים במניעה ואיתור מקורות של דלף מידע רגיש".

"על אף שרק חלק יחסית קטן מהחברות העוסקות בתחום זה מספקות פתרונות מקיפים, מקצה לקצה, ניתן לראות שלא קיים מחסור בפתרונות הולמים אל מול האיומים המתגברים בתחום. אולם, עיקר הבעיה היא בחוסר המודעות וישום הפתרונות בקרב ארגוני ה- SMB וה-Enterprise".

בהמשך דבריו סקר בהנמפר את פלטפורמות הפיתוח למערכות ההפעלה הסלולריות השונות ודיבר על הנגיסה המשמעותית של אנדרואיד (Android) בנתח השוק של iPhone.

בהנמפר טען, כי "לאור הגידול המשמעותי במכירות הטלפונים החכמים והטאבלטים מבוססי האנדרואיד בכל העולם, גופים שמעוניינים לספק שירותים ללקוחותיהם על גבי פלטפורמות המובייל צריכים לבחון גם פתרונות ופיתוחי cross platforms. הסיבה לכך היא שאנחנו הולכים לקראת שוק תחרותי מאוד, שבו הדומיננטיות כבר לא נתונה רק בידי האייפוניסטים".

"בקרוב – כניסה מסיבית של 'סופרפונים'"

הוא העריך, כי "אנחנו צפויים לראות בזמן הקרוב כניסה מסיבית של 'סופרפונים' הרוכבים על גבי מעבדי Dual-cores ואף Quad-cores. המעבדים הללו מציגים ביצועי חומרה שעשויים להשתוות לביצועים של מחשבי ה-Netbook, ואולי אף לעלות עליהם".

לסיום סקר בהנמפר את השילוב המתבקש בין מערכות מובייל לבין יישומים המבוססים מציאות רבודה (טכניקה המשמשת כבר כיום לפיתוח יישומים המספקים חווית משתמש ייחודית). הוא אף הציג מספר יישומיים ייחודיים בתחומי הניווט, הפרסום והבידור שמיישמים טכניקה זו.

קורס המנמ"רים מונחה על ידי בנצי שפירא, ששימש במשך שנים רבות מנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, בהם קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות. המחזור הבא של הקורס עתיד להיפתח בדצמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים