אלכס פינצ'ב, רד האט: "נכפיל את כמות העובדים בארץ מ-200 ל-400"

"תמיד חלמתי שתהיה לרד-האט נציגות בישראל ולשמחתי, הצלחתי להגשים את החלום הזה", אמר פינצ'ב, סמנכ"ל בכיר ונשיא לשיווק ומכירות גלובליות של רד-האט וישראלי לשעבר ● לדבריו, הרכישה של קומראנט אינה האחרונה שתבצע רד-האט בישראל ● "אנחנו בוחנים בלא הרף הזדמנויות לרכישות נוספות, תוך בחינה האם הן תואמות את מפת הדרכים הטכנולוגית שלנו; יש לנו קופת מזומנים לא קטנה ונמשיך ונרכוש עוד חברות", ציין

"כישראלי לשעבר וכמי שאוהב את הארץ, בוגר ממר"ם ושהוריו מתגוררים בנתניה, תמיד חלמתי שתהיה לרד-האט (RedHat) נציגות בישראל. לשמחתי, הצלחתי להגשים את החלום הזה ופתחנו נציגות בארץ. בכוונתי לדאוג לכך שבשנה הקרובה נכפיל את כמות עובדי החברה בישראל מ-200 ל-400", כך אמר אלכס פינצ'ב, סמנכ"ל בכיר ונשיא לשיווק ומכירות גלובליות של ענקית הקוד הפתוח.

פינצ'ב דיבר בערב שערכו רד-האט ומטריקס (Matrix), נציגתה בישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ג') במרכז פרס לשלום ביפו והשתתפו בו עשרות מנמ"רים בכירים ממגוון מגזרי המשק.

לדברי פינצ'ב, "קומראנט הישראלית, אותה רכשנו ב-2009, אינה הרכישה האחרונה שלנו בכלל ולא האחרונה בארץ. אנחנו בוחנים בלא הרף הזדמנויות לרכישות נוספות, תוך בדיקה האם הן תואמות את מפת הדרכים הטכנולוגית שלנו. יש לנו קופת מזומנים לא קטנה ונמשיך ונרכוש עוד חברות".

"ארגונים ממגוון מגזרי המשק מאמצים בקצב הולך וגובר פתרונות של קוד פתוח בכלל ואת אלה שלנו בפרט", אמר פינצ'ב. "לעיתים זה קורה בקצב מהיר יותר מאשר בארצות אחרות בעולם. שוק הקוד הפתוח בישראל צומח בעשרות אחוזים מדי שנה. אנחנו בפירוש מבחינים בהתפוגגות של חששות המנמ"רים מהקוד הפתוח. מנמ"רים שבעבר הביעו ספקות לגבי מעבר לפלטפורמות קוד פתוח, כבר לא עושים זאת. הלקוחות הארגוניים מזהים כיום שמערכות הלינוקס (Linux) שלנו מאפשרות ביצועים טובים יותר וחיסכון בעלויות. בין השאר, אנחנו מבחינים בכך במגזר הביטחוני, במגזר הפיננסי ובעולם הטלקום – שם הלקוחות מהגרים ממערכות יוניקס (Unix) ללינוקס".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"הקוד הפתוח הפך לתקן למיחשוב ענן"

"אנחנו, וכך גם כלל התעשייה, רואים כיצד הקוד הפתוח הפך לתקן הלכה למעשה למיחשוב ענן, וזו נקודת מפגש מצוינת עבורנו", הוסיף פינצ'ב. הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו 90% מהעננים הציבוריים ייתמכו באמצעות טכנולוגיה מבוססת קוד פתוח.

פינצ'ב ציין, כי רד-האט מונה יותר מ-4,100 עובדים, למעלה ממחציתם מחוץ לארצות הברית, ויש לה 80 סניפים ב-40 ארצות. הוא ציטט נתון של חברת המחקר IDC שלפיו רד-האט היא החברה הצומחת במהירות הרבה ביותר מבין כל חברות ה-IT וההיי-טק. לדבריו, אחת הסיבות לצמיחה של החברה, מעבר להיבט הטכנולוגי, היא ביכולתה להביא ערך עסקי ללקוחות הארגוניים. "זה לא מקרה שבשנים הקשות של המיתון, 2008-2009, הפער בין נתוני הצמיחה השלילית, או הצמיחה המועטה, של ארצות וארגונים בעולם לנתוני הצמיחה שלנו היה כה גבוה. הצלחנו להראות לארגונים ששימוש במוצרי הקוד הפתוח שלנו מביא ליכולת לצמצם תקציבים, שגם ככה לא היו גדולים במערכי ה-IT באותן שנים", אמר.

הוא הסביר, כי "כל החברות המצליחות בעולם – גוגל (Google), יאהו! (!Yahoo), פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) – מגיעות להצלחה הזו כשהן נישאות על העובדה שהן חברות מונעות ומבוססות קהילה". החברות שמבוססות על קניין רוחני סגור, רמז פינצ'ב למיקרוסופט (Microsoft), "פשוט מאחרות את הרכבת וייתכן שאינן יודעות זאת כלל".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: קובי קנטור"מיחשוב הענן אינו מהפכה, כי אם התפתחות טבעית של עולם ה-IT הארגוני", אמר. "הסוד העיקרי שלנו הוא ביכולת להפחית את עלויות המיחשוב הארגוני". לדברי פינצ'ב, "כל העננים הציבוריים מבוססים על טכנולוגיה של רד-האט. יש הבדל בין אסטרטגיית הענן שלנו לאלה של חברות קנייניות. ברגע שמיקרוסופט מזמינה את הלקוח הארגוני להצטרף לענן הציבורי שלה, הוא 'ננעל' בתוכו ולא יכול להיחלץ משם. אנחנו, לעומתם, נותנים ללקוח הארגוני את החופש לעבור לכל פלטפורמה אחרת ולכל ענן אחר".

"יש בישראל זהות מוחלטת בין מטריקס לרד-האט"

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר ש-"התחלנו לעבוד עם רד-האט ב-2004. הפעילות בתחום גדלה בהתמדה ולאחר שבע שנות פעילות משותפת אנחנו עובדים מול ועם תריסר שותפים ויש לנו כיום יותר מ-650 לקוחות בתחום. מדובר על גידול שנתי של 100% בפעילות, במשך שבע שנים רצופות. זה לא דבר של מה בכך".

גוטמן סיים בציינו, כי "היום יש זהות מוחלטת בין מטריקס ורד-האט בארץ, בכל הקשור לפעילות קוד פתוח בישראל. שתי החברות חולקות את אותם ערכים: מהירות, מיקוד, גמישות, ידידותיות ובעיקר פאן".

חתמה את האירוע הרצאתו של עו"ד מיכאל צור, שמתמחה בניהול ובלווי משא ומתן בין מדינות וארגונים במצבים שונים, למשל בעת חטיפות של אזרחים וחיילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים