ראש עיריית ניו-יורק: ארצות הברית זקוקה ליותר עובדי היי-טק זרים

מייקל בלומברג קורא לשים קץ למכסת הוויזות מסוג H1-B ולהעניק גרין קארד באופן אוטומטי לסטודנטים לתארים מתקדמים במדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה ● לדבריו, המדיניות של הממשל האמריקני בנושא היא "התאבדות לאומית"

ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, טוען שארצות הברית מבצעת "התאבדות לאומית" בכך שהיא מגבילה את המספר של אישורי הגרין קארד והוויזות לעובדי היי-טק ממדינות אחרות.

"בשוק הגלובלי של ימינו, איננו יכולים להמשיך ולוותר על בעלי המיומנויות שהמדינה זקוקה להם על מנת לצמוח ולהצליח", אמר בלומברג בנאום שנשא בחסות לשכת המסחר של ארצות הברית וברית הכלכלה החדשה לאמריקה. "אני מכנה זאת התאבדות לאומית – וזה בדיוק כך".

הוא ציטט מספר מחקרים שלדבריו מראים, כי מהגרים שעובדים בהיי-טק יוצרים מקומות עבודה לאמריקנים בזכות השקעות ויוזמות חדשות, ומסייעים לחברות אמריקניות לשפר את כושר התחרות שלהן בעולם. "העובדים המיומנים מסייעים ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים ומעניקים לנו ידע ביחס לשווקים זרים, שמסייע לחברות האמריקניות להגדיל את הייצוא", אמר.

בלומברג, שצבר את הונו באמצעות פיתוח מערכות שמציגות נתונים פיננסיים לסוחרים בוול-סטריט, קרא להעביר חוק בקונגרס להגדלת מספר אישורי הגרין קארד שניתנים לעובדים ילידי מדינות אחרות בתחומים דוגמת מדעי המחשב, מתמטיקה והנדסה. עוד הוא קרא למחוקקים להעביר חוקים לביטול המכסה של ויזות זמניות מסוג H1-B ולקבוע, כי סטודנטים לתואר שלישי (דוקטור) במדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה יהיו זכאים באופן אוטומטי לאזרחות אמריקנית קבועה ברגע שיקבלו את התואר.

"סילוק של סטודנטים אלה מהמדינה הוא הדבר המטופש ביותר שאנו יכולים לעשות", אמר בלומברג בנאום שנשא בוושינגטון בחודש שעבר. "במדינות אחרות משקיעים מאמצים רבים כדי למשוך סטודנטים כאלה, ואנחנו מסייעים להן במאמציהן. מדיניות זו הופכת אותנו לבדיחה בעולם".

לדבריו, ארצות הברית עלולה לאבד עובדים מוכשרים שיעברו למדינות כמו סין, הודו, קנדה וצ'ילה, שמפעילות תוכניות רשמיות להקלה על אנשי היי-טק שמבקשים להגר אליהן. הדברים של בלומברג משקפים גם את עמדתם של מנהלים בכירים בחברות היי-טק דוגמת מיקרוסופט (Microsoft), שקוראים לרפורמה בחוקי ההגירה של ארצות הברית. מנהלי מיקרוסופט טוענים, כי הם לא מצליחים לאייש אלפי משרות פנויות משום שאינם מצליחים למצוא עובדים בעלי כישורים מתאימים.

קריאות אלה יעוררו ודאי ויכוח ציבורי בארצות הברית, ששיעור האבטלה בה עולה על 9% ומוליד מחאה ציבורית רחבה, דוגמת ההפגנות שהיו באחרונה בוול-סטריט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים