לארי אליסון, אורקל: "מנכ"ל אוטונומי, שנמכרה ל-HP – שקרן; הוא ניסה למכור לי את החברה ונדחה"

מייסד ומנכ"ל אורקל אמר בסוף השבוע, כי היא סירבה לרכוש את אוטונומי מאחר שמייק לינץ', מנכ"ל אוטונומי, דרש תמורתה מחיר מופרז של שישה מיליארד דולרים ● לדבריו, לינץ' משקר בכך שהוא מכחיש זאת ● בסופו של דבר, HP רכשה את חברת התוכנה הבריטית בסכום גבוה בהרבה, שיניב ללינץ' עצמו יותר כסף

נמשכת המלחמה של לארי אליסון, מנכ"ל אורקל (Oracle), ב-HP: בסוף השבוע הוא עשה זאת דרך השתלחות במייק לינץ', מנכ"ל אוטונומי (Autonomy), שאותה רכשה HP באחרונה. לדברי אליסון, לינץ' משקר בכך שהוא מכחיש שהציע לו בעבר לרכוש את החברה – ונדחה.

אליסון אף אמר, כי הרכישה הגדולה של אוטונומי על ידי HP הייתה מוגזמת. HP הודיעה שתרכוש את החברה הבריטית תמורת 10.3 מיליארד דולרים, בעוד שאליסון טען שהמחיר שהוצע לו על ידי מנהלי אוטונומי לאחר פגישה שנערכה במשרדי אורקל באפריל השנה – שישה מיליארד דולרים – היה כבר אז "גבוה באופן קיצוני", ועל כן – הוא דחה את ההצעה.

לינץ' לא נשאר חייב והודיע לוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal), כי אמנם נפגש עם אנשי אורקל, אך לא ניסה למכור את החברה. הוא כינה את טענותיו של אליסון "בלתי מדויקות בעליל". לדבריו, אנשי אורקל פשוט לא מבינים בניתוח נתונים בלתי-מובנים, תחום התמחותה של חברת התוכנה הבריטית. ברקע דבריו נמצאת העובדה שאם יאשרו הרשויות בארצות הברית ובאירופה את עסקת הרכישה של אוטונומי על ידי HP, הוא צפוי לשלשל לכיסו חצי מיליארד ליש"ט, בשל מניות החברה המצויות ברשותו. מדובר בסכום גבוה בהרבה מזה שהיה מקבל לו הייתה אוטונומי נרכשת על ידי אורקל.

על פי אורקל, לינץ' פקד את משרדיה כאשר הוא מלווה בפרנק קווטרון, המתמחה בהשקעות, מיזוגים ורכישות, והוא זה שבסופו של דבר רקם את העסקה בין אוטונומי ל-HP. "או שיש ללינץ' זיכרון עלוב מאוד", מסרה אורקל, "או שהוא פשוט שקרן גרוע, והוא הגיע 'במקרה' למשרדינו מלווה בקווטרון, למפגש עם מארק הארד, נשיא החברה, ועם דאגלס קרינג, האחראי בחברה על מיזוגים ורכישות". מאורקל נמסר, כי הפגישה התקיימה "ב-1 באפריל בשעה 11 בבוקר".

קווטרון הכחיש, כי כך היו פני הדברים, ואישר את גרסת לינץ'.

אורקל אף פרסמה בתגובה לדברי לינץ' את מצגת הפאואר-פוינט (Power Point) שהוא הציג להנהלתה בעת המפגש עימם – מצגת שכוללת נתונים כספיים רבים אודות אוטונומי. הכותרת שאורקל נתנה למצגת הייתה "אורקל, בבקשה תרכשי את אוטונומי" (""Oracle.com/PleaseBuyAutonomy).

"פרסמנו את המצגת של לינץ' מתוך שאיפה שהפרסום יעורר את זכרונו", נמסר מאורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים