פרויקט חדש מבקש להאריך את חיי הסוללה של הטלפון הסלולרי

מטרתו של הפרויקט היא לחסוך עד כ-54% בצריכת הכוח של הטלפונים החכמים על ידי הורדת התדר של שבב ה-Wi-Fi במכשירים לכשישית מהתדר שלו כיום ● מהלך זה אמור להוביל לצריכת אנרגיה נמוכה יותר, ובעקבות כך גם לחיי סוללה ארוכים יותר ● המדענים מסתמכים על בדיקות שערכו ולפיהן שבב ה-Wi-Fi פועל גם בעת שלא משתמשים בטלפון

מחקר חדש, שנערך באחרונה באוניברסיטת מישיגן שבארצות הברית בידי קבוצה של מדעני מחשב, אמור להוביל לייצור טכנולוגיה חדשה שתאפשר להאריך באופן משמעותי את חיי הסוללה של הטלפונים החכמים.

מדובר בפרויקט שזכה בידי חוקריו לכינוי E-MiLi ושמטרתו היא לחסוך עד כ-54% בצריכת הכוח של הטלפונים החכמים. זאת, על ידי הורדת התדר של שבב ה-Wi-Fi במכשירים לכשישית מהתדר שלו כיום – מה שאמור להוביל לצריכת אנרגיה נמוכה יותר, ובעקבות כך גם לחיי סוללה ארוכים יותר.

המדענים מסתמכים על בדיקות שערכו ולפיהן גם בעת שלא משתמשים בטלפון באופן פעיל, ולא משנה אם מדובר בשימוש לצורך שיחות קוליות או צריכת מידע, שבב ה-Wi-Fi פעיל כדי לבדוק כל הזמן האם נכנסות הודעות חדשות. כיום, עם ריבוי היישומים שמנסים כל הזמן להתחבר לרשת, כדי לבדוק האם יש אי-מיילים חדשים או כדי לבדוק שינויי מצב והודעות ברשתות חברתיות, השבב האלחוטי פועל באופן מאומץ למדי.

החוקרים קבעו שבממוצע, נמצאים הטלפונים במצב האזנה שכזה במשך כ-80% משעות היום, ולכן – הורדת צריכת הכוח של השבב האלחוטי תשפר רבות את הצריכה הכוללת. עוד הם מצאו שניתן לקבל הודעות חדשות גם כשהטלפון נמצא ב-90% מצב שינה, וזו הסיבה שהם יכולים להאט את מהירות השבב.

"הטלפון שלי לא שולח או מקבל שום דבר עכשיו, אבל הוא מאזין כדי לראות אם שולחים אליו מידע, בכדי שיהיה ניתן לקבל אותו באופן מיידי. למעשה, מצב ההאזנה הזה צורך, בסופו של דבר, את אותה האנרגיה כמו בעת שליחת וקבלת הודעות אקטיבית במשך כל היום", אמר מנהל הפרויקט, פרופ' קנג שין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים