אבי יבין, יועץ תיקשוב: "בעת אסון יהיה סלט מבצעי אדיר של רשתות התקשורת של גופי החירום וההצלה"

הפעלת רשתות התקשורת של גורמי החירום וההצלה דורשת אחידות, אולם כיום יש גם רשתות פרטיות, בטכנולוגיות שונות, אמר יבין ● עם זאת, הוא ציין שבוועדה שהוקמה לטיפול בנושא "הבינו שיש תקלה אטומית בתחום רשתות התקשורת, ויש ניסיון להסדיר זאת"

"ריבוי רשתות התקשורת של גופי החירום וההצלה במדינה יביא לכך שבעת אסון, יהיה סלט מבצעי ותקשורתי אדיר", כך אמר אבי יבין, יועץ אסטרטגי-תיקשובי.

יבין דיבר היום (ב') בפורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים. המפגש התקיים במלון ליאונרדו רמת גן והנחה אותו אבי עסיס, מנכ"ל Widelink.

בדבריו תיאר יבין את התפתחות רשתות התקשורת במדינה. אחת מהן, אמר, היא רשת התקשורת של משטרת ישראל, שבמסגרתה מוטורולה (Motorola) מספקת למשטרה את ASTRO 25 – מערכת תקשורת רדיו דיגיטלית, שתעניק לשוטרים, בין השאר, כיסוי קשר משופר בפריסה ארצית. המערכת החדשה תחליף את המערכת האנלוגית שהייתה בשימוש המשטרה עד כה.

ASTRO 25 היא מערכת דיגיטלית לקשר, לדיבור ולהעברת נתונים (IV&D), שמיועדת למשימות קריטיות של המשטרה. היא תוכננה ופותחה במיוחד עבור ארגוני חירום והצלה. המערכת מבוססת על תקשורת אלחוטית דיגיטלית P-25 – תקן לפרוטוקול תקשורת המשמש את הגופים העוסקים בתחום הביטחון האישי של האזרח בארצות הברית ובמדינות נוספות. כמו כן, היא מספקת כיסוי קשר ויכולת עבודה בשילוב עם כוחות נוספים, מחוץ למשטרה.

"רשת זו", הסביר יבין, "תשנה לחלוטין את האופן שבו תעבוד המשטרה, מאחר שפריטי מידע רבים ישונעו עליה, בהם טביעות אצבע וצילומי חשודים".

רשתות תקשורת נוספות שציין יבין הן זו של פיקוד העורף, אף היא באותה טכנולוגיה, וזו של מירס, שמשמשת קציני ביטחון במוסדות רבים, ולה כחצי מיליון מכשירים. יבין הסביר, כי "ייחודה של רשת זו הוא בכך שבעת חירום, עם קריסת הרשת, מכשירים המצויים בקרבה של עד 500 מטרים האחד מהשני יכולים לזהות זה את זה ולדבר ביניהם ללא תיווך של רשת התקשורת".

"דרושה אחידות ברשתות התקשורת"

"מישהו יצטרך ליטול אחריות על ענן העורף האזרחי", אמר יבין. "המדינה יצרה ענני תקשורת חירום, ולפתע החלו להגיע ההפתעות". הוא ציין, כי נדרשת אחידות לטובת הפעלת רשתות התקשורת של גורמי החירום וההצלה. "אולם, החלו לקום רשתות פרטיות. הסנונית הראשונה היא בנמל אשדוד: שם, בעקבות תאונת עבודה שבה נפלה מכולה על עובד, הוחלט להקים רשת טטרה משל עצמו. הבעיה היא שמדובר בטכנולוגיה אירופית, שונה מהטכנולוגיה האמריקנית של המשטרה". סנונית נוספת לחוסר התיאום ברשתות התקשורת מצויה, לדבריו, ברשות שדות התעופה. "הרשות פרסמה מכרז להקמת רשת טטרה אירופית", אמר. "אבל מה יקרה? בעת אסון יהיה סלט מבצעי אדיר, בשל חוסר היכולת של גורמים שונים לחבור על גבי רשתות שונות. לא יכול להיות שגוף בעל אוריינטציה ביטחונית טהורה יפעל בדרך כזו".

עוד ציין יבין את מכבי האש, שקיבלו תקציב של עשרות מיליוני שקלים לצרכי מיחשוב ותקשורת אחרי אסון השריפה בכרמל, ופועלים אף הם להקמת רשת תקשורת.

"יש ניסיון להסדיר את הנושא בראייה לאומית", סיכם. "הקימו ועדה בראשות רח"ל (ר"ת רשות חירום לאומית) והיא מסיימת את עבודתה בימים אלה. הבינו שם שיש תקלה אטומית בתחום רשתות התקשורת, ויש ניסיון להסדיר זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים