השירבוגוגל ליום העצמאות האמריקני – אפילו בלי דגל

השרבוט שפרסמה החברה לכבוד ה-4 ביולי אכזב גולשים רבים ● עיקר הטענות היו על כך שבניגוד לשירבוגוגל שהוקדש לגיטריסט לס פול, אי אפשר לנגן בו, ושהסמליות שבו מתבטאת בקשת וענן - כאילו גוגל שואלת את האמריקנים: למה אנחנו לא יכולים להסתדר בינינו?

נראה שביום העצמאות האחרון של ארצות הברית, שחל אתמול (ב'), הצליחו יוצרי השירבוגוגלים (Google Doodle) לאכזב את העם האמריקני.

"כשאתה חוגג את יום העצמאות שלך, סמליות היא חשובה מאוד", כתב עיתונאי ב-cnet בבלוג שלו. "כל מחווה, כל דגל, כל מילה ושיר, אפילו כל כנף עוף על האש מביעים רגשות, משמעות". לכן, לדבריו, הם בוודאי חשבו טוב-טוב לפני שעיצבו את השירבוגוגל של יום העצמאות.

לבסוף, מציין הכתב, הם הוציאו תחת ידם שרבוט אומנותי ויצירתי המסמל את חגיגת העצמאות האמריקנית, והגולשים התפלאו לראות מה כלול בשרבוט ומה דווקא הושמט ממנו.

"אין שום דגל של ארצות הברית, למשל", כתב, "מה שגרם לרבים למחות באכזבה. אחרים, אלה שהתלהבו משירבוגוגל לס פול (על שם הגיטריסט האמריקני) ממש הרגישו דיכאון שהשירבוגוגל הזה סתם מופיע על המסך ולא מאפשר לנגן בו. השירבוגוגל הזה אפילו דרבן כמה להצהיר שמנהגי יום העצמאות כוללים גם מיתוסים רבים – כמו הכרזת העצמאות, שנחתמה ב-4 ביולי".

מה בכל זאת יש בציור הזה? אמריקה מחולקת למזרח ולמערב על ידי כביש מהיר. במזרח יש סמלים כמו ניו יורק ובמערב – סמלים כמו סן פרנסיסקו וסוס החובש כובע בוקרים.

"מכל מקום", מסכם הכתב בבלוג, "יש כאלה שיחשבו שהחלק הסמלי ביותר בשירבוגוגל הזה הוא הקשת בענן שנמתחת מעל כל המדינה. כאילו גוגל (Google) אומרת לכל האמריקנים: למה אנחנו לא מצליחים פשוט להסתדר בינינו?"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים