בן פסטרנק, אמן: "אם קרן סיטי תחפש שותף לרכישת פעילות מנס – נבחן כל עסקה לגופו של עניין"

עם זאת, מעריך מנכ"ל אמן, "כי בשלושת החודשים הקרובים לא נצפה בשינויים משמעותיים בנס" ● "לצערם של המשקיעים, הצליחה נס במהלך השנים בהם הייתה ציבורית, להפחית את ערכה בכ-30% ולא יצרה סינרגיה אמיתית ויתרונות לפעילותה", הוסיף פסטרנק, אך קבע, כי "אין מנוס מתהליכי קונסולידציה בשוק שירותי ה-IT"

"קבוצת סיטי (Citi), שרכשה את נס, הינה קרן השקעות 'רגילה' שתנסה למקסם את השקעתה מצידה הפיננסי ולא הטכנולוגי. אנחנו, באמן, מעריכים שישראל אינה מרכז ההתעניינות העסקית של הקרן, אולם אם היא תבקש למצוא שותף מתאים לרכישת פעילות מתוך נס ישראל – נבחן מהם אותם חלקים המעצימים את הפעילות שלנו ומשלימים אותה", אמר בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, בראיון לאנשים ומחשבים. פסטרנק אמר את הדברים בתגובה ראשונה, בעקבות הידיעה על מכירת נס טכנולוגיות לקבוצת סיטי האמריקנית.

עם זאת, לדבריו, "אני מעריך שבשלושת החודשים הקרובים לא נצפה בשינויים משמעותיים בנס, אך כחברה אמריקנית, אין ספק שבעלי המניות החדשים של נס ידרשו לייצר תהליכים ותוכניות עבודה מוגדרות במהרה". הוא הוסיף, כי "כפי שנהגנו עד כה, גם כעת נבצע בדיקה מדוקדקת של כל עסקה ועסקה בטרם נחליט".

"לצערם של המשקיעים, נס הצליחה במהלך השנים שבהן הייתה ציבורית להפחית את ערכה בכ-30%. היא הונפקה ב-12 דולרים ונמכרה ב-7.76 דולרים, ולא הצליחה לייצר סינרגיה אמיתית ויתרונות לעצם פעילותה", ציין.

פסטרנק, שאינו מסתיר את כוונותיו בשנים האחרונות להגדיל את פעילות הקבוצה שהוא עומד בראשה על ידי רכישת חברות בשוק ה-IT, לא שולל, כי תיבדק אפשרות לרכישת חלקים מנס, אם הם יוצעו למכירה, כפי שגורמים בשוק מעריכים. יצוין ששכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, מכחיש את ההערכות הללו.

לדברי פסטרנק, "אין מנוס מתהליכי קונסולידציה בשוק שירותי ה-IT. רמת הרווחיות והמקצועיות שכל חברה נדרשת להפגין בעולם טכנולוגי ומורכב כשלנו מייצרת יתרונות לגודל ולניהול קפדני". הוא הוסיף, כי "שוק ה-IT הגיע למצב שחברות חייבות לבדל את עצמן ולהתמקד בתחומים שהן חזקות בו. השיטה של Me To לעסוק בכל תחום שרות אינה עובדת יותר – לא טכנולוגית ולא מסחרית".
.
לטענתו, הבידול של אמן לטענתו היא מיצובה כרשת של בוטיקים מקצועיים שיוצרים יתרונות טכנולוגיים ושירותיים ללקוח. "חשוב לנו לוודא שכאשר בוחרים בנו בתחום מסוים לא עושים זאת מכיוון שאנחנו הכי גדולים אלא מכיוון שאנחנו הכי טובים למשימה", אמר.

קבוצת אמן הינה חברה פרטית בבעלות משפחתית ואינה מפרסמת את מאזניה, אולם בדירוג חברות האינטגרציה של חברת STKI היא ממוקמת בין עשר החברות הגדולות בשוק, שמחזור המכירות שלהן עולה על חצי מיליארד שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים