ג'ו טוצ'י – נשיא, מנכ"ל ויו"ר EMC העולמית – יבקר לראשונה בישראל בנובמבר

הביקור יתואם עם ד"ר אורנה ברי - העומדת בראש מרכז המצוינות של EMC בישראל, עם השלמת הקמתו של הבניין החדש, שנבנה בימים אלה בהרצליה ● "מרכז המו"פ בישראל חשוב מאוד ל-EMC, בהיותה של המדינה מצטיינת היי-טק", הסביר טוצ'י את הביקור לשליח אנשים ומחשבים לארה"ב ● עוד נמסר באירוע, כי בסוף מאי יגיע לביקור בארץ פט גלסינגר, סמנכ"ל התפעול ואחראי המוצרים, המהווה בפועל מספר שתיים ב-EMC

15/05/2011 16:01

נשיא, מנכ"ל ויו"ר EMC העולמית, ג'ו טוצ'י, יגיע לביקור ראשון בישראל בנובמבר השנה – כך אמר בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים במסיבת עיתונאים שערך בארה"ב. "מרכז המו"פ בישראל חשוב מאוד ל-EMC, בהיותה של המדינה מצטיינת היי-טק", הסביר טוצ'י. "כמו כן, המרכז עתיד בקרוב להעסיק כ-1,200 חוקרים ומפתחים, מה שהופך אותו למרכז עוצמתי בקנה מידה עולמי – שני לארה"ב בלבד".

טוצ'י אמר את הדברים בכנס השנתי העולמי של משתמשי החברה, EMC World 2011, שנערך בשבוע שעבר בלאס וגאס בנוכחות שיא של מעל ל-10,000 משתתפים. לדבריו, הביקור יתואם עם ד"ר אורנה ברי – העומדת בראש מרכז המצוינות של EMC בישראל, עם השלמת הקמתו של הבניין החדש, שנבנה בימים אלה בהרצליה. המבנה החדש יאחד לתוכו את מרכזי הפיתוח השונים מנתניה, כפר סבא ופתח תקווה, יחד עם המרכז הגדול של RSA בהרצליה.

עוד נמסר באירוע, כי בסוף מאי יגיע לביקור בארץ פט גלסינגר, סמנכ"ל התפעול ואחראי המוצרים, המהווה בפועל מספר שתיים ב-EMC. מטרת ביקורו, שיהיה השלישי שלו בישראל, היא ההשקה הרשמית של מרכז המצוינות בבאר שבע, עליו הוכרז בדצמבר אשתקד, שיעסיק כ-200 עובדים.

ד"ר אורנה ברי, מנהלת מרכז המצוינות של EMC בישראל, משוחחת עם ג'ו טוצ'י - הנשיא, המנכ"ל והיו"ר, לקראת ביקורו הראשון בישראל. צילום: פלי הנמר

גם Greenplum, העוסקת בניהול בסיסי נתונים ענקיים לאנליטיקה מהירה ביותר ונרכשה על ידי EMC לפני כשנה, החלה לנהל פעילות מו"פ בישראל. היא עושה את זה מהממרכז בבאר שבע עם מספר אנשים שצפוי לגדול בקרוב – כך מסר לוק לונרגן, שותף-מייסד וה-CTO של החברה.

בקרוב: 1,500 עובדים בישראל

EMC, שעדיין מזוהה כענקית מערכות האחסון וממצבת את עצמה כמובילה בתחום תשתיות המידע, מרבה לרכוש חברות כדי לשמור על מומנטום צמיחה מואצת. בעשור האחרון מוביל אותה טוצ'י – הנשיא, המנכ"ל והיו"ר, שבחמש השנים האחרונות מקצה כ-2 מיליארד דולרים מדי שנה לרכישת חברות המשלימות את הפתרונות הטכנולוגיים שלה, ו-2 מיליארד דולרים נוספים למחקר ופיתוח "בתוך הבית". עד עתה מהלכיו הוכתרו בהצלחה מרובה, כש-EMC הולכת ומתעצמת לכדי חברת ענק המגלגלת 20 מיליארד דולרים במחזור שנתי וכ-2 מיליארד דולרים ברווח נקי. ערך השוק שלה נאמד כיום בשיא של כ-57 מיליארד דולרים.

ג'ו טוצ'י - נשיא, מנכ"ל ויו"ר EMC, מכריז על ביקורו הראשון בישראל, שייערך בנובמבר השנה להשקת המבנה החדש של מרכז המצוינות בהרצליה. צילום: פלי הנמר

בישראל רכשה EMC חמש חברות. ארבע ברכישה ישירה: קאשיה, פרואקטיביטי, nLayers ואילומינייטור, והחמישית שנוספה אליה היא סיוטה, שנרכשה על ידי RSA – אותה רכשה EMC. כך, פעלו בישראל בנפרד מספר מרכזי מו"פ מפוזרים של כל החברות שנרכשו (פרט לאילומינייטר, שעובדיה עברו לארה"ב).

ד"ר אורנה ברי היא מוותיקי ההיי-טק וההון סיכון בישראל. היא החלה את דרכה כשותפה בהקמת חברת התקשורת אורנט, שנמכרה לסימנס (Siemens) העולמית, ובהמשך כיהנה כמדענית הראשית במשרד התמ"ת וכיו"ר איגוד קרנות ההון סיכון בישראל. כיום היא משמשת כיו"ר הדירקטוריון של פריימסנס – החברה שפיתחה את טכנולוגיית Kinect המשמשת את מיקרוסופט (Microsoft) בקונסולת ה-X-Box שלה, במשחקים העוקבים אחר תנועות הגוף.

מימין: דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל, המדווח ישירות למנהל איזור דרום EMEA. לצידו: יוחאי גל - CTO איזורי וגיל שפירא - מנהל המו"פ של קאשיה, nLayers ו-פרואקטיביטי. צילום: פלי הנמר

בסוף השנה שעברה החליט טוצ'י לאחד את מרכזי הפיתוח שלו בישראל יחד עם המרכז הגדול יחסית של RSA – בניהולה של מיכל בלומנשטיק ברוורמן, למרכז מצוינות אחד (COE, ר"ת Center of Excellence) וד"ר ברי נבחרה לעמוד בראשו. מרכז המצוינות בישראל מהווה חלק ממערך מרכזי מצוינות גלובלי שטו'צי רואה בחזונו, לצד מרכזים בהודו, סין, מצרים, רוסיה ואירלנד. מרכזי המצוינות מפתחים פתרונות וירטואליזציה, אבטחת מידע, ניהול מידע ותוכן.

סניף המכירות, התמיכה והשיווק של EMC בישראל, הפועל בהצלחה משנת 1996, מנוהל כיום על ידי דני נויברגר ומעסיק כ-170 עובדים. כך, תגיע בקרוב EMC ישראל להיקף של כ-1,500 עובדים – מה שיהפוך אותה לאחת מחברות ה-IT הבינלאומיות הגדולות שפועלות כאן. בניהולו של נויברגר, זכה הסניף לשדרוג חשיבות משמעותי ב-EMC העולמית, כאשר הוא מדווח ישירות למנהל האזור של דרום EMEA, כריסטיאן הילר, לצד המדינות הגדולות, כמו צרפת, גרמניה ואיטליה. כל שאר 120 המדינות מדווחות למנהלי אשכולות, המדווחים להילר.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים