Infor רוכשת את Lawson תמורת שני מיליארד דולרים

בהנחה שהעסקה תושלם בזמן, תהפוך הרוכשת, שהינה ספקית יישומי ERP, לחברה השלישית בגודלה בשוק ● צ'רלס פיליפס, מנכ"ל Infor, מבטיח השקעות נמרצות ותמיכה

קבוצה שבראשה חברת Infor, ספקית של תוכנות ERP, הודיעה אתמול (ג'), כי החברה המתחרה, Lawson Software, נעתרה להצעת הרכש שהגישה לה, בסכום של שני מיליארד דולרים.

בהנחה שהעסקה תושלם כמתוכנן, ברבעון השלישי של השנה, תהפוך Infor לספקית השלישית בגודלה בשוק, אחרי סאפ (SAP) ואורקל (Oracle) – אם כי בפער גדול משתי המובילות. ההכנסות של החברה הממוזגת אמורות להיות גבוהות מ-2.5 מיליארד דולרים, בהשוואה ל-17.6 מיליארד דולרים, למשל – הכנסותיה של סאפ ב-2010. אורקל לא מפרסמת בנפרד את הכנסותיה מיישומי תוכנה.

צ'רלס פיליפס, המכהן כמנכ"ל Infor מאז אוקטובר (ומי שכיהן בעבר כנשיא אורקל), הבטיח שילוב מהיר של המוצרים, מתוך שאיפה להציע את מיטב התוכנות של שתי החברות. המוצרים של Lawson "יזכו להשקעות נוספות ובכוונתנו להפיק במהירות ערך מוסף", כתב פיליפס במכתב פתוח ללקוחות החברה הנרכשת. "Infor נמצאת כבר במסלול של צמיחה מואצת, ולא מכבר הכרזנו על השקעה משמעותית ב-400 מהנדסים נוספים בתחומי המחקר והפיתוח".

Infor פרסמה תוכנית ברורה ביחס למוצריה העתידיים. אבני הפינה של חבילת היישומים המשולבת יהיו היישומים של Lawson לניהול כספים ומשאבי אנוש לצד אלה של Infor לניהול ייצור, שרשרת אספקה, מחזור חיים של מוצרים, כוח אדם ונכסים.

ההצעה שהגישה Infor לרכישת Lawson פורסמה רק בחודש מרס, אך לאחר ההודעה הודו מנהלי Lawson, כי היא הוגשה כבר בתחילת ינואר. מאז הגשתה פעלו בשתי החברות להעריך את היתרונות של רעותה ולהכין תוכניות לחבילה משולבת – ציין דנקן אנגוב, נשיא Infor למוצרים, שיווק ותמיכה. אנגוב הוא אחד מכמה מנהלים בכירים שהביא עמו פיליפס כשהצטרף לחברה.

"מיד עם הסגירה הסופית של העסקה, או כבר לקראת הסגירה, אנחנו מתכוונים להציג חבילות משולבות בעלות ערך מוסף וחידושים רבים", הבטיח אנגוב. היישומים של Infor לניהול נכסים, זמן עבודה ונוכחות, למשל, ישולבו ביישומים שמציעה Lawson לענף הבריאות.

לדברי אנגוב, מתכוונים ב-Infor להציע שתי רמות של מוצרים לניהול כספים – אחת שתכלול את מוצרי Lawson ותהיה מיועדת למשרדים הראשיים של חברות ואחת שתכלול רק את מוצרי Infor ותאים, כחלופה זולה יותר ליחידות עסקיות וחברות בנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים