אמזון השיקה חנות יישומים למכשירי אנדרואיד

בחברה מבטיחים לסייע למפתחים למכור יישומים באמצעות סקירות של חברי הקהילה, המלצות, מנוע חיפוש ומערכת תשלומים מוכחת ● בחברה מקווים, כי יתרונות אלה יקסמו למפתחים שמבקשים לקדם יישומים מבלי להיות תלויים בחסדיהם של מפעילי החנות

מנהלים את הבית. אמזון

אמזון (Amazon) השיקה אתמול (ג') חנות יישומים חדשה למכשירי אנדרואיד (Android), תחת השם Amazon Appstore for Android. זאת, למרות תביעתה של אפל (Apple) לרשום את המונח App Store כסימן מסחרי פרטי שלה.

התשובה של אמזון לחנויות היישומים של גוגל (Google) ואפל משלבת בין מודל תמחור חדשני ויכולת להתנסות ביישומים לפני רכישתם לבין קהל הלקוחות העצום של אמזון ומערכת תשלומים מוכחת. בחברה מקווים, כי יתרונות אלה יקסמו למפתחים שמבקשים לקדם יישומים מבלי להיות תלויים בחסדיהם של מפעילי החנות.

פול ריידר, סגן נשיא לאלקטרוניקה באמזון, מאמין שהחנות החדשה תסייע למפתחים לחשוף יישומים ולהבליט אותם על רקע מאות אלפי היישומים המתחרים על תשומת ליבם של הגולשים. "הלקוחות חשים, כי המספר העצום של היישומים המוצעים מקשים על איתור של יישומים איכותיים ורלוונטיים", כתב ריידר בהודעה שפרסמה החברה. "השקענו שנים רבות בפיתוח יכולות מתקדמות שמסייעות לצרכנים לגלות מוצרים רלוונטיים".

לפחות בטווח הקצר יכולה אמזון להציע יתרון מסוים בתחום זה, משום שכיום מוצעים בחנות החדשה רק 4,000 יישומים לערך, בהשוואה ל-150 אלף עד 300 אלף יישומים, על פי הערכות שונות, בחנות Android Market של גוגל.

הלקוחות יוכלו להתנסות ביישומים לפני הרכישה, כאשר התמורה תתחלק בין אמזון למפתחים לפי הנוסחה הבאה: 70% ממחיר המכירה בפועל או 20% ממחיר המחירון של היישום (הגבוה מבין השניים). המפתח קובע את מחיר המחירון, אך אמזון קובעת את מחיר המכירה בפועל, שעשוי להיות גם בחינם, במסגרת מבצעים מסוימים. המפתחים יידרשו בעתיד לשלם 99 דולרים לשנה תמורת הזכות להציע את מוצריהם בחנות, אך בשנה הראשונה – לא תגבה אמזון את התשלום.

פתיחת החנות החדשה עשויה לאושש שמועות על כך שהחברה תציע גרסת אנדרואיד למכשירי קינדל (Kindle) או מחשב לוח לשימושים כלליים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים