אינטל ומק'אפי יספקו שירותי אבטחה בענן

השירותים ייועדו לטובת הגנה על רכיבים ניידים מפני התקפות קיברנטיות ולמניעת הידבקות בנוזקות למיניהן ● הם יסופקו בתחילה דרך תוכנה ושירותים, ולאחר מכן תוסיף אינטל תכונות אבטחה אלה לרכיבי חומרה, יחד עם התמקדות באספקת שירותי אבטחה בענן.

שבועיים לאחר סגירת הרכישה של ענקית השבבים אינטל (Intel) את חברת אבטחת המידע מק'אפי (McAfee) תמורת 7.68 מיליארד דולרים, הסבירו מנהלי שתי החברות את ההיגיון שבמהלך והודיעו, כי החברה המאוחדת תספק שירותי אבטחה בענן.

בשיחה עם אנליסטים ומשקיעים בוול-סטריט שלשום (ג') הודיעו רנה ג'יימס, סגנית נשיא ומנכ"לית קבוצת התוכנה והשירותים באינטל, ודייב דה-וולט, נשיא ומנכ"ל מק'אפי, כי אינטל תשתמש בנכסי מק'אפי לטובת אספקת שירותי אבטחה בענן. השירותים הללו, הסבירו השניים, ייועדו לטובת הגנה על רכיבים ניידים מפני התקפות קיברנטיות ולמניעת הידבקות בנוזקות למיניהן. ג'יימס אמרה, כי השירותים והמוצרים יסופקו בתחילה דרך תוכנה ושירותים, ולאחר מכן תוסיף אינטל תכונות אבטחה אלה לרכיבי חומרה, יחד עם התמקדות באספקת שירותי אבטחה בענן.

"אנחנו רוצים לבנות יכולות ניהול אבטחה ישירות לתוך החומרה, שיאפשרו למכשירים ניידים בכלל ולטלפונים חכמים בפרט לתקשר בזמן אמת עם שירותי האבטחה שנפתח בענן", ציינה ג'יימס. לדבריה, "השירות יספק אבטחה מעודכנת בזמן אמת, לרבות מעקב וחסימת נוזקות, זיהוי ואימות חד-חד ערכי של משתמשים, כתובות IP ואתרים". היא הוסיפה, כי רכיבים ניידים, דוגמת מחשיב לוח וטלפונים חכמים, מצויים במצב של יותר ויותר פוטנציאל להיפגעות מפני נוזקות והתקפות קיברנטיות.

ג'יימס התייחסה לתמיהות שהועלו על ידי האנליסטים עם היוודע דבר הרכישה של אינטל את מק'אפי. "היינו יכולים לרכוש חברות אבטחה קטנות ולבנות את עסקי האבטחה שלנו על בסיסן, תוך השקעה פחותה. אולם הבנו מהר מאוד שאינטל זקוקה לתוכנות אבטחה ולפלטפורמה כוללת של שירותי אבטחה", אמרה. "למק'אפי יש כבר שירותי אבטחה בתצורת מיחשוב ענן, שעובדים מזה זמן, בנוסף לתוכנות אבטחת מידע. היה לוקח לאינטל יותר מדי זמן ויותר מדי כסף לפתח את כל הפלטפורמה, השירותים, החומרה והתוכנה בעצמה. הבנו שזה ממש לא לעניין לשכפל מערך של שירותים ומוצרים שלמק'אפי יש כבר מן המוכן".

דה-וולט אמר, כי "הנוזקות נפוצות לכל עבר, מתרבות ומשתכללות. מעולם לא ראיתי כזה מצב בעבר. מעל כל זה, מספר הרכיבים הניידים הולך וגדל ללא הרף". הוא הוסיף, כי מק'אפי תרחיב את יכולות האבטחה שלה למגוון מכשירים ניידים שיוכנסו לארגונים: מחשבים ניידים, מחשבי לוח וטלפונים חכמים. הוא ציין, כי "אנחנו יכולים ליצור אבטחת מידע ישירות בעת בניית הרכיבים והכנסת מערכות ההפעלה אליהן".

לדברי דה-וולט, "בעתיד יורחבו שירותי האבטחה בענן מהמחשבים הניידים למיניהם גם לטובת מדפסות, טלוויזיות, מכוניות ועוד". הוא ציין, כי ברבעון האחרון של 2010 נוספו לחברה 1.25 מיליון לקוחות בעולם האבטחה, לרבות אבטחה בעולם הנייד, באמצעות 246 ארגונים, בהם הממשל האמריקני. בסך הכול, מוצרי מק'אפי מוטמעים בקרב 300 מיליון תחנות קצה בעולם

ג'יימס ציינה, כי אינטל תפנה לכל הפלטפורמות הקיימות בשוק. היא הוסיפה, כי בשל היותה של החברה יצרנית של מוליכים למחצה, מערכות הפעלה לא מעניינות אותה, ומעבדי אינטל יוכלו לפעול תחת רוב מערכות ההפעלה. עוד אמרה ג'יימס, כי בכוונת אינטל לרכוש חברות אבטחה נוספות – מהלך שייעשה על ידי דה-וולט. בתשובה לשאלה האם ארגונים ומוסדות יצטרפו לשירותי האבטחה בענן ענתה ג'יימס, כי "השאלה בכלל אינה שאלת אבטחה של המחשב הנייד או הרכיב החכם. זאת שאלה ארגונית, שהנהלת הארגון צריכה לשאול את עצמה: האם הארגון נדרש להיות מאובטח לאורכו ולרוחבו? זה בכלל לא קשור לטלפון הנייד של העובד".

עם פרסום ההודעה על הרכישה, באוגוסט 2010, הביעו אנליסטים תמיהה על המהלך וציינו, כי היא צעד חריג בנוף הרכישות של אינטל. זו בחרה עד אז להתמקד דווקא בחברות העוסקות בתחומי המשחקים, הוויזואליזציה ורכיבים משובצי מחשב. המהלך הפתיע אנליסטים רבים, כיוון שלא נראו באופק נקודות ממשק בין החברה הרוכשת לזו הנרכשת. כך, ביל רובינס, סגן נשיא בכיר למכירות בסימנטק (Symantec) העולמית ומספר 2 בחברה, אמר לאנשים ומחשבים, כי "הרכישה של אינטל את מק'אפי באה לנו בהפתעה. לא רק לנו, אלא גם לאנליסטים טכנולוגיים ולפרשנים כלכליים בכירים. לא הצלחנו להבין את ההיגיון שבכך, אף שגירדנו בפדחתנו לא מעט". רובינס הוסיף, כי "הרכישה בלבלה אותנו מעט, למען הכנות, ולא רק אותנו. היא באה לשוק בהפתעה, ונראית כאילו הגיחה משום מקום. את ההיגיון הטכנולוגי שבה הרי בוודאי שאין להבין: ברגע שאתה מרכיב רכיב אבטחת מידע על השבב, הוא שם לנצח ואין לך כל יכולת לעדכן אותו. הדבר בלתי נתפס בעולם אבטחת המידע של היום, המתאפיין בהופעתם של איומים חדשים בתצורות מתחלפות ואינסופיות". רובינס ציין, כי "ההיגיון היחיד שברכישה הוא כנראה בכך שלאינטל יש הרבה כסף והבנקים בימים אלה לא נותנים את החזר ההשקעה הטוב ביותר. הם (בכירי אינטל – י.ה.) אמרו לעצמם: 'הבה נפזר את סל הרכישות שלנו, ומה שחם היום זה אבטחה – אז הבה נרכוש חברת אבטחה'. ממילא מק'אפי הודיעה שהיא מעוניינת להירכש. בכל מקרה, אם מישהו מכם, העיתונאים, יידע את סיבת הרכישה – הוא מוזמן לצלצל אליי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים