תמונות לוויין של "לפני ואחרי" ממחישות את היקף ההרס ביפן

גוגל ו-ABC מפרסמות ברשת תמונות של אזורים שונים ביפן לפני רעידת האדמה שפקדה אותה בסוף השבוע - ואחריה ● "אנחנו פועלים לספק את הנתונים לאנשי הסיוע והחילוץ שעובדים בשטח ומקווים שתמונות הלוויין העדכניות ימחישו את היקף ההרס לכל מי שעוקב אחר המצב", כתב ריאן פלור מגוגל

רעידת האדמה שזעזעה את יפן ביום ו', בעוצמה של 9 בסולם ריכטר, הסיטה את ציר הסיבוב של כדור הארץ בכ-16 סנטימטרים – אמר ריצ'רד גרוס, גיאו-פיזיקאי מהמעבדה להינע סילוני (Jet Propulsion Laboratory), ללוס אנג'לס טיימס (Los Angeles Times). בעקבות התזוזה של ציר הסיבוב, התקצרה היממה בכ-1.8 אלפיות שנייה, הוסיף. האי העיקרי של יפן זז מרחק של כשני מטרים, על פי גיאו-פיזיקאי שצוטט ב-CNN.

כדי להמחיש את היקף ההרס של רעידת האדמה וגל הצונאמי שבעקבותיה, הכינה גוגל (Google) מצגת מיוחדת של תמונות לוויין שמתארות אזורים שונים ביפן "לפני ואחרי". אפשר לצפות בתמונות גם באתר ABC, כאשר העברת העכבר מעל התמונה של "לפני" מציגה את פני השטח "אחרי".

"אנחנו פועלים לספק את הנתונים לאנשי הסיוע והחילוץ שעובדים בשטח", כתב ריאן פלור מגוגל בהודעה שפרסם בבלוג. "אנחנו מקווים שתמונות הלוויין העדכניות ימחישו את היקף ההרס לכל מי שעוקב אחר המצב".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים