גוגל השיקה שירות חיפוש נעדרים בעקבות רעש האדמה והצונאמי ביפן

השירות, הנושא את השם Google Person Finder, מאפשר לגולשים לשתף מידע על נעדרים שנודע שהם בחיים או ליצור רשומות אודות נעדרים ● במהלך סוף השבוע הועלו אליו עשרות אלפי רשומות

בעקבות רעידת האדמה והצונאמי שאירעו ביפן ביום ו' האחרון, השיקה גוגל (Google) שירות חיפוש מיוחד לחיפוש ולאיתור נעדרים.

השירות, Google Person Finder, דומה לאלה שהושקו לאחר רעש האדמה בהאיטי ולאחר רעידת האדמה בכרייסטצ'רץ', ניו-זילנד. הוא מאפשר לגולשים לשתף מידע על נעדרים שנודע שהם בחיים או ליצור רשומות אודות נעדרים. במהלך סוף השבוע הועלו לשירות עשרות אלפי רשומות.

האתר מספק לינקים לאתרי חדשות ושאר מקורות מידע, דוגמת תנועות רכבות ואוטובוסים, כמו גם קישור למרכז להתראה מפני צונאמי ביפן, שהוא המשוכלל בעולם. למרות כל השכלולים, המרכז הצליח לספק מידע על הרעש והצונאמי הקרבים רק דקה לפני התרחשותם.

לתושבי יפן המחפשים מקלט, מספק השירות נתונים גיאוגרפיים על המדינה. בכמה מהמקומות יש נתונים על השירותים שמספקים המקלטים השונים, דוגמת הסעדה, לינה ועוד. כן מצוינת באתר התפוסה במקלטים השונים.

בנוסף, שלטונות יפן הנחו את האזרחים במדינה שלא להשתמש בטלפונים הקוויים והניידים שלהם, על מנת לאפשר לכוחות הביטחון, החירום וההצלה יכולות תקשורת ברמה גבוהה יותר. בשל כך, ובמסגרת מהפכת המדיה החברתית, רבים מתושבי יפן משתמשים בטוויטר (Twitter) ובפייסבוק (Facebook) כאמצעי תקשורת, והם וגולשים מרחבי העולם אף מעלים באמצעותם מידע על רעידת האדמה והצונאמי ועל תחושותיהם בעקבות כך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים