תחזית: ההוצאות על פרסום בפייסבוק יגיעו השנה ל-4.05 מיליארד דולרים

הנתח של פייסבוק בארצות הברית יעמוד על 7.8% מכלל שוק הפרסום באינטרנט, בהשוואה ל-4.7% ב-2010, צופים בחברת המחקר eMarketer ● לעומת זאת, ההשקעות בפרסום במיי-ספייס ירדו ב-2011 בקרוב למאה מיליון דולרים

משווקים ברחבי העולם יוציאו בשנה הקרובה סכום של 4.05 מיליארד דולרים על פרסום בפייסבוק (Facebook) – כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר eMarketer.

החוקרים צופים, כי יותר ממחצית הסכום – 2.19 מיליארד דולרים – יושקע בארצות הברית לבדה. מדובר בסכום של 8.10 דולרים לנפש. לשם השוואה, פרסומות בטלוויזיה עולות כמאה אלף דולרים ל-30 שניות, אך המחיר מושפע מאוד מגורמים רבים, דוגמת שוק היעד, מועד השידור והתוכנית שבה משובצת הפרסומת.

"ב-2010 ביססה פייסבוק את מעמדה ככוח משמעותי, לא רק בתחום הפרסום ברשתות חברתיות אלא בכלל שוק הפרסום באינטרנט", אמרה דברה אהו וויליאמסון, אנליסטית ראשית ב-eMarketer ומחברת הדו"ח, שנושא את הכותרת "הפרסום ברשתות חברתיות באינטרנט – תחזית לשנת 2011". היא הוסיפה, כי "ב-2011 לא יוכלו עוד המפרסמים הפונים למדינות רבות להתעלם מהנוכחות העולמית של פייסבוק".

על פי התחזית, הנתח של פייסבוק בארצות הברית יעמוד ב-2011 על 7.8% אחוזים מכלל שוק הפרסום באינטרנט, בהשוואה ל-4.7% ב-2010. "אם בפייסבוק יוסיפו להגדיל את מסד המשתמשים העולמי ואת ההכנסות למשתמש, ייתכן אפילו שהנתח יהיה גבוה מהחזוי", הוסיפה וויליאמסון. לדבריה, "בפייסבוק חייבים להוסיף ולחדש בכל הקשור לחוויית השימוש ופלטפורמת הפרסום".

במקביל, צופה חברת המחקר, כי החברות העסקיות יצמצמו השנה את הפרסום במיי-ספייס (MySpace) ל-184 מיליון דולרים בהשוואה ל-288 מיליון בשנה שעברה ו-470 מיליון ב-2009.

בניגוד למיי-ספייס ובדומה לפייסבוק, יהיו אתרים נוספים של מדיה חברתית שייהנו מגידול בהיקף הפרסום. בסך הכול יגדלו ההשקעות בפרסום באתרים של מדיה חברתית בארצות הברית בשיעור של 55% בהשוואה ל-2010, ויגיעו לסכום כולל של יותר משלושה מיליארד דולרים. ב-2012 צפוי גידול נוסף, בשיעור של 27.7%, וכלל ההשקעות בפרסום באתרים של מדיה חברתית בארצות הברית יתקרבו אז לסכום של ארבעה מיליארד דולרים, צופים ב-eMarketer. בארצות הברית מדובר יהיה בשיעור של 10.8% מכלל ההשקעות בפרסום באינטרנט, בעוד שבעולם יעמוד הנתח של פייסבוק באותה שנה על 8.7%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים