אמצעי חדש נגד העתקה במבחנים: מכשירים לניתוח תחומי תדרים

ממשלת טייוואן נעזרת במכשירים מתוצרת גרמניה כדי לגלות שימוש בטלפונים סלולריים באולמות שבהם נערכים מבחנים ● כעת חוששים, כי נוכלים יעשו שימוש באמצעים דומים כדי לגלות טלפונים סלולריים שבהם ניתן לנצל פרצות מוכרות

החברה הגרמנית Rohde & Schwartz, יצרנית של ציוד תקשורת, מסרה, כי ממשלת טייוואן רכשה לא מכבר שלושה מכשירים לניתוח תחומי תדרים (Spectrum analyzer) מדגם FSH4, על מנת לגלות נוכחות של טלפונים סלולריים. המטרה הייתה לנטר אולמות שבהם נערכים מבחנים למועמדים לתפקידים שונים בשירות הממשלתי. השימוש בטלפונים סלולריים אסור במהלך המבחנים, כדי למנוע את האפשרות לקבל סיוע מבחוץ.

רשות התקשורת הלאומית של טייוואן ביקשה לערוך שינויים מסוימים במכשירים שהוזמנו. בדרך כלל משתמשים במכשירים לניתוח תחומי תדרים כדי לבחון את עוצמת האות של טלפונים סלולריים. "הם לא אמרו לנו לאיזו מטרה בכוונתם להשתמש במכשיר, ורק בשלב מאוחר יותר גילינו אותה", אמר ליי צ'נג-הנג, מהנדס בכיר ב-Rohde & Schwartz.

המשגיחים בבחינות חובשים אוזניות, וכאשר מגלים המכשירים המוסבים לניתוח תחומי תדרים שיש באולם טלפון סלולרי פעיל, מושמע באוזניות אלה צליל התראה. עד כה נתגלו לפחות שלושה בני אדם שהפעילו טלפונים סלולריים במהלך הבחינה, אך לא נמסר אם אנשים אלה אכן הואשמו בניסיון לרמות במבחן.

על פי הודעה שפרסם בבלוג ג'ון פסקטורה, אנליסט מגרטנר (Gartner), גם במערכות למניעת חדירות לרשתות אלחוטיות (מערכות WIPS) נעשה שימוש בניתוח של תחומי תדרים "כדי לגלות נקודות גישה בעייתיות או לא מוגדרות כיאות, שדרכן עלולים פורצים לחדור לרשת".

אולם, מזהיר פסקטורה, הניתוח של תחומי התדרים יכול לשמש גם לגילוי של טלפונים חכמים, מחשבי iPad ומחשבים ניידים עם מודם סלולרי – על מנת לנצל בהם פרצות מוכרות. "ניתוח של תחומי תדרים עשוי להציב איום חדש של זליגת נתונים ומתקפות ממוקדות", כתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים