ח"כ בילסקי למפכ"ל המשטרה: "הפעל את סמכותך למען כפתור מצוקה בפייסבוק"

"מטרת הכפתור המצוקה היא להוות כלי בעל יכולת לדווח בזמן אמת לגופים המתמחים בנושא, כדי שיהיו בקשר ישיר עם המשטרה ולמנוע פעילות של פדופילים או להפעיל גורמי מקצוע שימנעו התאבדות", כתב ח"כ זאב בילסקי למפכ"ל ● לדבריו, הוא פנה בעבר לפייסבוק על מנת להתקין כפתור שכזה בישראל - ולא נענה ● ח"כ בילסקי קרא למשטרה לעשות כן, והביא בתור דוגמה את בריטניה, שם הותקן כפתור מצוקה בעקבות פנייה של הסקוטלנד יארד לרשת החברתית

ח"כ זאב בילסקי (קדימה) פנה הבוקר (ה') למפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, בבקשה שיפעל בדחיפות מול הרשתות החברתיות, בהן פייסבוק (Facebook), כדי לשכנע אותן להפעיל מיד כפתור מצוקה שיתריע על סכנות או אסונות שיכולים לקרות לגולשים תמימים.

"באחרונה אנחנו עדים למקרים שבהם פדופילים מנצלים את הרשתות החברתיות כשהם מסתתרים מאחורי נתונים מזויפים ומנסים לפתות קטינים", כתב בילסקי. הוא ציין, כי "אתמול התאבד נער בן 16 ששם קיץ לחייו במהלך שיחה בפייסבוק".

בפנייתו הזכיר בילסקי, כי לפני מספר חודשים פנה במכתב רשמי להנהלת פייסבוק בארצות הברית בדרישה שיתקינו כפתור שכזה. "לצערי, בקשתי לא נענתה", כתב. לדבריו, "מטרת הכפתור המצוקה היא להוות כלי בעל יכולת לדווח בזמן אמת לגופים המתמחים בנושא, כדי שיהיו בקשר ישיר עם המשטרה ולמנוע פעילות של פדופילים או להפעיל גורמי מקצוע שימנעו התאבדות".

בילסקי קרא למפכ"ל "להפעיל את סמכותך בכל האמצעים העומדים לרשותך על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר בילסקי, כי פנייתו מסתמכת על תקדים שהיה בבריטניה, שם הסקוטלנד יארד הצליח לשכנע את פייסבוק לנקוט באמצעי הגנה מסוימים בפעילות שלהם ברחבי הממלכה. "אני מעריך שפנייה רשמית מצד גורמי משטרה בכירים מישראל אל גורמים מקבילים להם בבריטניה תקבל משקל חשוב יותר, ותשכנע את פייסבוק לנקוט בצעדים כדי למנוע אסונות כגון אלה", אמר.

ח"כ בילסקי יהיה אורח הכבוד בכנס החורף של עמותת אשנ"ב, שייערך ביום א' הקרוב בבית ציוני אמריקה בתל אביב. הוא מלווה את פעילות אשנ"ב, העוסקת כל השנה בפעילות הסברה ובהדרכה של מבוגרים וצעירים בנושאי גלישה נכונה ובטוחה באינטרנט.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל פרוינד

    לא צריך את פייסבוק בשביל חממה לפדופילים: http://smb.sysnet.co.il/archives/892

אירועים קרובים