ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: ספקיות האינטרנט יחויבו לתת שירותי סינון אתרים בחינם

על פי ההצעה, החוק יחול על מגוון אתרים פוגעניים - דוגמת אתרי פורנוגרפיה, הימורים, אתרים המכילים תכנים אלימים, אתרים המסיתים לגזענות ועוד ● הספקיות יחויבו לעדכן את לקוחותיהן אודות הסכנות שבגלישה עם רכישת השירות ● יצוין, כי הצעת החוק חלה גם על חברות הסלולר המספקות שירותי אינטרנט, למרות התנגדותן ובקשתן של אלו שלא להיכלל בהצעת החוק האמורה

ספקיות האינטרנט בישראל יחויבו לספק שירותי סינון אתרים בחינם – כך החליטה היום (ב') ועדת הכלכלה של הכנסת. על פי הצעת החוק, שאושרה על ידי הוועדה לקריאה ראשונה, ספקיות האינטרנט יחויבו לעדכן את לקוחותיהן אודות הסכנות שבגלישה עם רכישת השירות, ויהיה עליהן לספק תוכנות לסינון תכנים ואתרים פוגעניים – ללא תשלם.

על פי ההצעה, החוק יחול על מגוון אתרים פוגעניים – דוגמת אתרי פורנוגרפיה, הימורים, אתרים המכילים תכנים אלימים, אתרים המסיתים לגזענות ועוד. יצוין, כי הצעת החוק חלה גם על חברות הסלולר המספקות שירותי אינטרנט, למרות התנגדותן ובקשתן של אלו שלא להיכלל בהצעת החוק האמורה.

יוזם הצעת החוק הוא ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אליו הצטרפו כמה מחברי מפלגתו, ביניהם רוברט אילטוב ואורלי לוי-אבקסיס.

הדיון היום עסק, בין היתר, בשאלה כיצד יבוצע סינון האתרים. לבסוף שונתה ההצעה ונקבע, כי "ספק אינטרנט יספק למנויים שירות יעיל לסינון של אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט בשים לב למקובל בתחום". בנוסח המקורי של הצעת החוק נקבע, כי הסמכות לסינון האתרים תהיה בידי שר התקשורת, אולם הנוסח שונה על מנת שלא להעניק בידי השר עוצמה רבה מדי בתחום.

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-כהן, אמר, כי הצעת החוק מספקת מענה למצב כיום, "בו להורים אין יכולת פיקוח אמיתית, שמאפשרת לבדוק היכן הילדים שלהם גולשים".

איגוד האינטרנט הישראלי, שהשתתף בדיונים בכנסת, ותומך בהצעת החוק, מסר, כי הוא "מברך על החלטת הוועדה ומדגיש שעדכון המשתמשים על קיום תוכן פוגעני הינו מחויב המציאות בעולם האינטרנט".

לדברי מיטל גרייבר-שוורץ מאיגוד האינטרנט הישראלי, שהשתתפה בדיון, "על פי הצעת החוק, הספקים יחויבו ליידע את לקוחותיהם אחת לתקופה, לגבי אתרים בעלי תוכן פוגעני. בעולם האינטרנט, בו המשתמשים יכולים להגיע לתכנים פוגעניים ללא כוונה מראש, היבט העדכון מקבל משנה תוקף. בנוסף, הצעת החוק מדגישה את מתן תוכנות הסינון למשתמשים בחינם, ובכך היא לא מבדילה בין מעמדות ומגזרים לזכות לגלישה בטוחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים