מלם-תים מכרה את מטרופולי-נט לחברת מילגם תמורת 32 מיליון שקלים

החברה הרוכשת מספקת שירותים לרשויות המקומיות, בתחומי הגביה והמים ● מטרופולי-נט פועלת בעולם המיחשוב המוניציפאלי, ומהווה את המתחרה העיקרית לחברה לאוטומציה ● שלמה אייזנברג, מלם-תים: "מכרנו את מטרופולי-נט כי היא לא הייתה בליבת הפעילות שלנו. במכירה הרווחנו פעמיים: גם קיבלנו סכום נאה בעבור החברה, וגם חתמנו עימם על הסכם לפיו נספק להם שירותי IT במקרים רבים"

שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים

לצד כמה רכישות שביצעה בשנה האחרונה מלם-תים, היא עסוקה גם במכירה. הקבוצה תמכור את כל אחזקותיה, 85%, בחברת מטרופולי-נט למילגם שירותים לעיר תמורת 32 מיליון שקלים. הודעה על כך יצאה לבורסה היום (ג'). השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ותניב למלם-תים רווח של 28 מיליוני שקלים לפני מס.

מטרופולי-נט פועלת בעולם המיחשוב המוניציפאלי, ומהווה את המתחרה העיקרית לחברה לאוטומציה, העוסקת בתחום זה עשרות שנים. מטרופולי-נט נמצאת ב-75 רשויות מקומיות, ומציעה לרשויות המקומיות שירותי מיחשוב ובהם הקמה, תפעול ותחזוקה של מערכות המידע ברשויות המוניציפאליות. החברה מתמחה גם במתן שירותי מיחשוב מקיפים, החל מחומרה ותשתיות, דרך תוכנה ומערכות מידע לאיגודי ערים, מתנ"סים עירוניים וארגונים ציבוריים הפועלים מטעמה ובחסותה של הרשות המוניציפאלית. בין מוצרי המיחשוב של החברה – מערכת תושב-נט, פרי פיתוחה. זו מערכת אינטרנטית אישית, המאפשרת לתושב ברשות המקומית, צפייה בחשבונו הפרטי ברשות.

מילגם שירותים לעיר הוקמה ב-1983, ומספקת שירותים לרשויות המקומיות, בתחומי הגביה והמים. לחברה 100 לקוחות, רבים מהם מוניציפאליים – עיריות, מועצות מקומיות ואזוריות וועדים מקומיים. החברה פעילה בתחום ניהול ותפעול כל מערך הגביה המוניציפאלית, החל ביצירת החיוב וכלה בגבייתו וכן בתחום צרכנות המים, הכולל בין השאר, אחזקה מלאה ושוטפת של רשתות מים עירוניות. מילגם מספקת שירותים לגופים מוסדיים שונים, כגון רשות השידור ובזק, לאכיפה ולהעמקת הגבייה, ולמשרד הפנים, בהתקנות אביזרים חוסכי מים במוסדות ציבור ברשויות המקומות. החברה היא בבעלות תה"ל שהיא חלק מקבוצת קרדן.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שלמה אייזנברג, מנהל העסקים הראשי של מלם-תים כי "מכרנו את מטרופולי-נט כי היא לא הייתה בליבת הפעילות שלנו". הוא הוסיף כי "במכירה זו הרווחנו פעמיים: גם קיבלנו סכום נאה בעבור החברה, וגם חתמנו עימם על הסכם לפיו נספק להם שירותי IT במקרים רבים". הוא סיים בציינו כי "נבצע רכישות נוספות בשנה הבאה".

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מבין עניין

    שלמה לא מבין שמטרופולינט היא ליבת העסקים - הוא אסטרונאוט

אירועים קרובים