גם בנק אוף אמריקה מפסיק לעבד תשלומים עבור ויקיליקס

הבנק הודיע, כי ההחלטה התקבלה "בעקבות ההערכה שוויקיליקס מעורב בפעילויות שאינן תואמות, בין השאר, את המדיניות שלנו ביחס לעיבוד תשלומים" ● בתגובה, קרא אתר ההדלפות ללקוחות הבנק לסגור את חשבונותיהם בו ● על פי הדיווחים, ויקיליקס עומד לפרסם מסמכים מביכים שקשורים גם לבנק אוף אמריקה

בנק אוף אמריקה (Bank of America) הצטרף לרשימת הגופים שמסרבים לעבד תשלומים שמועברים כתרומה עבור אתר ויקיליקס (WikiLeaks). "ההחלטה התקבלה בעקבות ההערכה שוויקיליקס מעורב בפעילויות שאינן תואמות, בין השאר, את המדיניות שלנו ביחס לעיבוד תשלומים", נכתב בהודעה שנמסרה בסוף השבוע מטעם הבנק.

בכך מצטרף בנק אוף אמריקה לרשימה ארוכה של גופים שהודיעו שלא יעבדו תשלומים עבור אתר ההדלפות – בהם מסטרקארד (Mastercard), ויזה (Visa) ופיי-פאל (PayPal). גופים אלה סבלו באחרונה ממתקפות כבדות למניעת שירות והפצצת פקסים שארגנו אוהדי האתר.

על פי הדיווחים, ויקיליקס עומד לפרסם מסמכים מביכים שקשורים גם לבנק אוף אמריקה. בריאיון למגזין פורבס (Forbes) אמר ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות, כי הוא עומד לפרסם מסמכים על פעילותו של בנק אמריקני, ובראיון שהעניק בשנה שעברה ל-Computer World אמר, כי ברשותו כונן קשיח של מנהל בבנק אוף אמריקה ובו נתונים בנפח של חמישה ג'יגה-בייט.

בתגובה להודעת בנק אוף אמריקה קרא ויקיליקס לאוהדיו, בהודעה שהופצה בטוויטר (Twitter), להפסיק לעשות עסקים עם הבנק. "אנחנו קוראים לכל שוחרי החופש לסגור את חשבונותיהם בבנק אוף אמריקה. אתם עושים עסקים עם בנק אוף אמריקה? אנחנו מציעים לכם להעביר את כספיכם למקום בטוח יותר", נכתב בהודעה.

אסאנג' שוחרר בסוף השבוע ממעצר שהיה נתון בו בבריטניה בחשד לעבירות מין שביצע כביכול בשבדיה, תמורת ערבות של 200 אלף ליש"ט. בארצות הברית שוקדים בימים אלה על הכנת כתב אישום נגד אסאנג' בגין פרסום מסמכים מסווגים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים