אושרה תביעה של הממשל האמריקני נגד אורקל בטענה להונאה בעשרות מיליוני דולרים

בית המשפט לא קיבל את בקשתה של אורקל לדחות על הסף את התביעה, שהוגשה על ידי מומחה עצמאי לתוכנות אורקל ושהממשל הצטרף אליה ● בכתב התביעה נטען, כי החברה העניקה ללקוחות נבחרים הנחות בשיעור של עד 92% ממחירי המחירון של מוצריה, אולם הממשל הפדרלי זכה להנחות קטנות יותר ● אורקל בתגובה: "הממשל מציג ערב רב של טיעונים לא נכונים ולא עקביים, ובמקרים רבים משמיע תיאוריות שאינן נסמכות אפילו על עובדה אחת"

בית משפט פדרלי בארצות הברית אישר להמשיך בהליכי תביעה נגד אורקל (Oracle), בטענה, כי זו הונתה את הממשל ואת משלמי המסים האמריקנים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

התביעה הוגשה במאי 2007 על ידי פול פרסקלה, מומחה עצמאי לתוכנות אורקל, על פי חוק שמתיר לאזרחים פרטיים להגיש תביעות בשם הממשל ולקבל חלק מהפיצויים שייפסקו. בחוק זה נעשה שימוש במקרים נדירים בלבד, אולם היו מקרים שבהם נפסקו פיצויים משמעותיים לאחר שנקבע, כי הנתבעים עברו על חוק זה.

לטענת פרסקלה, אורקל העניקה ללקוחות נבחרים הנחות בשיעור של עד 92% ממחירי המחירון של מוצריה, אולם הממשל הפדרלי זכה להנחות קטנות יותר, בניגוד לדרישה שהממשל יקבל את המחירים הנמוכים ביותר. ביוני האחרון הצטרף משרד המשפטים האמריקני לתביעה, והעלה טענות נוספות.

בפסק דין ראשוני, שניתן ב-2 בנובמבר, קיבל בית המשפט המחוזי במחוז המזרחי של וירג'יניה את טענת אורקל שלפיה על חלק מהטענות של הממשל חלה התיישנות, אך קבע, כי חלקן האחר תקף, ובכלל זה הטענות המקוריות של פרסקלה. בין השאר, טען פרסקלה, כי אורקל מסרה לעובדיה הנחיות מטעות, שעל פיהן הדרישה להנחות חלה על מסדי נתונים וכלי מחשב, אך לא על תוכנה ארגונית.

פרסקלה ממשיך וטוען, כי בתגובה לתהיות שהעלו עובדים באורקל על ההבחנה המלאכותית הזו, הסבירה אלן אדר, המנהלת הבכירה ביותר בחברה שמוזכרת בכתב התביעה, כי היא מסרבת להשיב להן בכתב, כדי לא להותיר מסמכים מפלילים.

עוד הוא טוען, כי החברה רקמה מזימות סבוכות על מנת להעניק לחברות מסחריות הנחות גדולות יותר מאשר לממשל. בין השאר, על פי פרסקלה, התירה החברה למשווקים להעניק הנחות גדולות מההנחה המרבית המותרת לכאורה, ולא ציינה בהסכמים את מחירי המחירון וההנחות אלא רק את המחיר נטו.

הממשל מאשים את אורקל בהונאה בחוזים, הפרת חוזים ומצגי שווא לגבי עובדות ומחירים. אורקל טענה בתגובה, כי אפילו אם כל העובדות שמציג הממשל נכונות, עדיין אין לו עילת תביעה. "הממשל מציג ערב רב של טיעונים לא נכונים ולא עקביים, ובמקרים רבים משמיע תיאוריות שאינן נסמכות אפילו על עובדה אחת", נכתב בעתירה שהגישה החברה לדחיית התביעה על הסף. אולם, כפי שצוין, מצא בית המשפט, כי יש בסיס לפחות לחלק מהטענות של התובעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים