נפתח הכנס הבינלאומי הראשון בארץ של ה-OECD – לפרטיות וטכנולוגיות מידע

הכנס מתקיים בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות בכירים ב-OECD ובממשלים בארצות הברית ובאירופה, וכן ארגונים מובילים בתעשייה מכל העולם ● פתח את הכנס ראש הממשלה, בנימין נתניהו ● "קיום הכנס בירושלים ממצב את ישראל ואת הרשות כמובילה עולמית בנושא הגנת הפרטיות", אמר לאנשים ומחשבים עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, שמארגנת במשותף עם ה-OECD את שבוע הפרטיות במידע, שהכנס נערך במסגרתו

ארגון ה-OECD מקיים השבוע בראשונה בישראל כנס במסגרת שבוע הפרטיות במידע. הכנס ייפתח הערב (ב') בהרצאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מחר בבוקר (ג') ינאם בכנס שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

הכנס מתקיים בבנייני האומה בירושלים. הוא נערך בישראל לציון 30 שנים להנחיות בנושא הגנת מידע אישי, שגובשו על ידי ה-OECD ב-1980. במסגרת האירוע, יתקיים בירושלים גם הכינוס הבינלאומי ה-32 של רשויות פרטיות והגנת המידע. באירועים משתתפים אנשי ממשל בכירים מארצות הברית ומאירופה, כמו גם רגולטורים מעשרות מדינות בעולם, אקדמאים מובילים וארגוני זכויות – כולם עוסקים בתחומי הפרטיות. כן משתתפים באירוע נציגים של חברות מהתעשייה, ביניהן AT&T, גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), אינטל (Intel), אורקל (Oracle), יבמ (IBM), וודאפון (Vodafone), נוקיה (Nokia), סיטיבנק (Citybank) ו-HP. בין האישים שנוטלים חלק בכנס ניתן למנות את השגריר ריצ'ארד בוצ'ר, סגן מזכיר ה-OECD; אנדרו וויקוף, הממונה על תחום מדיניות המידע, מחשבים ותקשורת בארגון; אנדרו מק'לאפלן, סגן נציב הטכנולוגיה (CTO) של הממשל האמריקני; לורנס סטריקלינג, תת שר המסחר האמריקני וראש הרשות הפדרלית לתקשורת ומידע (NTIA); פרופ' עדי שמיר, חלוץ ההצפנה ממכון ויצמן; ויעקב פרי, יושב ראש דירקטוריון בנק מזרחי-טפחות ולשעבר ראש השב"כ.

שבוע הפרטיות הינו יוזמה של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, שבראשה עומד עו"ד יורם הכהן. הוא נערך בשיתוף פעולה עם ה-OECD ועם ארגון העל של רשויות פרטיות והגנת מידע. הרשות, שהוקמה ב-2006, עוסקת בהגנת הפרטיות במידע אישי אודות יחידים המעובד במחשבים. "עצם קיומם של האירועים בישראל ובחירתם של הרגולטורים העוסקים בהגנת זכויות אדם להתכנס בימים אלה בירושלים, מהווה הישג חשוב של המדינה, משרד המשפטים והרשות", אמר עו"ד הכהן לאנשים ומחשבים. לדבריו, "הרשות שואפת להעלות באמצעות האירוע את נושא הפרטיות והגנת המידע לראש סדר היום הציבורי בארץ, ולחשוף את התעשייה הישראלית לציבור נרחב של קובעי מדיניות בנושא הגנת הפרטיות בחוץ לארץ". עו"ד הכהן הוסיף, כי "כל מי שעיניו בראשו רואה שהפרטיות במידע, שבעולם הדמוקרטי, לרבות ישראל, מהווה זכות יסוד חוקתית, ממוקמת בלב המפגש בין משפט לטכנולוגיה. קיום הכנס בירושלים ממצב את ישראל ואת הרשות כמובילה עולמית בנושא הגנת הפרטיות".

כנס ה-OECD יעסוק באתגרים הניצבים בפני צרכנים, עובדים ואזרחים לנוכח הסכנה הנשקפת לפרטיותם עקב חידושים טכנולוגיים. הכינוס השנתי של רשויות הפרטיות והגנת מידע מתכנס תחת הכותרת "פרטיות: דורות (Generations)", המשקפת את אופייה של ירושלים כמרכז הגות ומחשבה במשך אלפי שנים ואת האתגר הניצב בפני קובעי המדיניות בתחום הגנת הפרטיות לנוכח חילופי הדורות בתחומים הטכנולוגי, הסוציולוגי והרגולטורי. במסגרת שבוע הפרטיות יציגו כ-30 חברות ישראליות את הטכנולוגיות שלהן להגנה על הפרטיות, במטרה לחשוף אותן לקובעי מדיניות בתחום בארץ ומחוצה לה.

לאתר הכנס – לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים