אמבלייז מוכרת את השליטה בפורמולה לאסקו הפולנית תמורת 139 מיליון דולרים

פורמולה פועלת באמצעות החברות הבנות מטריקס, מג'יק וספיאנס ● קבוצה תוכנה הפולנית, שהכנסותיה השנתיות נאמדות בכמיליארד יורו, תשלם לאמבלייז מחיר המשקף לפורמולה שווי שוק של 283 מיליון דולרים, הגבוה בכ-% 43 משוויה הנוכחי

גיא ברנשטיין, מנכ"ל מג'יק

קבוצת התוכנה הפולנית אסקו (Asseco), חברת ה-IT החמישית באירופה, רוכשת את השליטה בקבוצת פורמולה מערכות הישראלית. אסקו חתמה הבוקר (ו') על הסכם עם בעלת השליטה הנוכחית בפורמולה – אמבלייז, אותה הקים אלי רייפמן, לרכישת 49.2% מאחזקותיה בפורמולה. הרכישה תתבצע תמורת סכום של כ-139 מיליון דולרים – כ-527 מיליון שקלים – במזומן. העסקה משקפת לפורמולה שווי של 283 מיליון דולרים, כ-1.07 מיליארד שקלים. מחיר העסקה משקף לפורמולה שווי שוק הגבוה בכ-43% משווי השוק הנוכחי שלה.

קבוצת אסקו הינה קבוצת ה-IT הגדולה ביותר הנסחרת בבורסת וארשה. היקף ההכנסות השנתי שלה עומד על כמיליארד יורו. אסטרטגיית הקבוצה מבוססת על רכישות ומיזוגים של חברות יציבות עם הנהלות מקומיות קיימות. אסקו פועלת באמצעות החברות הבנות שלה בעיקר בשוק האירופאי, ולה כ-8,500 עובדים במדינות אירופה. בשנת 2009 דורגה קבוצת אסקו במקום החמישי בדירוג חברות ספקי התוכנה המובילים באירופה, כך על פי דירוג Truffle 100. חברת אסקו פולין, באמצעותה מתבצעת הרכישה, הינה חברת ה-IT הגדולה ביותר בפולין, ונחשבת לשחקן מרכזי בשוק התוכנה האירופאי.

קבוצת פורמולה מערכות, שמניותיה נסחרות בבורסות בתל-אביב ובניו-יורק, פועלת בכמה תחומי IT באמצעות החברות הבנות הציבוריות: מטריקס (כ50.1%), מג'יק (כ-58.1%) וספיאנס (כ-71.6%). פורמולה מעסיקה כ-5,200 עובדים, וסיימה את שנת 2009 עם הכנסות של כ-470 מיליון דולרים ואת המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של כ-262 מיליון דולרים. ההון העצמי של פורמולה, נכון לסוף יוני 2010, עמד על כ-285 מיליון דולרים, ובמאזנה המאוחד מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-133 מיליון דולרים. במחצית הראשונה של 2010 הציגו כל שלוש החברות הבנות של פורמולה צמיחה בהכנסותיהן וברווחיותן השוטפת.

האחזקה בפורמולה הייתה הפעילות העיקרית של אמבלייז. אחד מהבעלים של אמבלייז הוא כאמור איש העסקים רייפמן, שמחזיק מעט יותר מ-15% מהבעלות עליה, ומצוי במעצר בית לאחר שהסתבך ונקלע לחובות של כספים רבים. בשל כך, הוא נדרש על ידי בית המשפט להעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, כדי לכסות חלק מחובותיו. רייפמן לא עשה כן, ואף נכלא באשמת ביזיון בית המשפט. ככל הנראה לא יזכה רייפמן לקבל את חלקו מהעסקה עקב חובותיו.

גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה, אמר, כי "הרכישה מלמדת על השבחת הערך שנוצרה בארבע השנים האחרונות, הודות לשיפור התפעולי המשמעותי שנרשם בחברות הבנות מג'יק וסאפיינס, שעברו לרווחיות ולפסי צמיחה, כמו גם לביסוס מעמדה המוביל של מטריקס בשוק שירותי התוכנה בישראל ושימור מגמת הצמיחה בהכנסותיה וברווחיה".

הוא הוסיף, כי "פעלנו למימוש אחזקות שביצענו בשנים האחרונות, ובראשן מכירת בלופניקס, AAOD ונקסט-סורס. לקוחות פורמולה ימשיכו ליהנות ממגוון המוצרים והשירותים שמציעה הקבוצה, ואף ייהנו מהגב הרחב של קבוצת אסקו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים