תיקשוב תפעיל את מוקד השירות והמידע של בתי המשפט בפרויקט שהיקפו מיליוני שקלים בשנה

בעבר תופעל מוקד השירות והמידע על ידי טלדור - אולם הנהלת בתי המשפט לא הייתה שבעת רצון ממנה והפסיקה את פעילות המוקד ● המוקד החדש עתיד לקום באתר תיקשוב בגליל ולספק תעסוקה ל-200 עובדים חדשים ● הוא יספק מידע כללי ופרטני לפונים באמצעות הטלפון, במגוון נושאים

קבוצת תיקשוב זכתה במכרז להפעלת מוקד השירות והמידע החדש של מערכת בתי המשפט בישראל. המוקד החדש עתיד לקום באתר תיקשוב בגליל ולספק תעסוקה ל-200 עובדים חדשים. המדובר בחוזה רב-שנתי עם אופציה להארכה שהיקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם מוערך על ידי גורמים בשוק בכמה מיליוני שקלים בשנה.

במאי 2010 פרסמה מערכת בתי המשפט מכרז להפעלת מוקד שירות ומידע, באמצעות חברה למיקור-חוץ. המכרז, בו זכתה תיקשוב, היווה חלק מתוכנית-אב כוללת לשיפור השירות במערכת בתי המשפט. המוקד יחל פעילותו ב-7 בנובמבר השנה, אולם אנשי תיקשוב מנסים להקדים את המועד שאליו התחייבו. המוקד צפוי לטפל בכ-200,000 שיחות בחודש.

מוקד השירות והמידע יספק מידע כללי ופרטני לפונים באמצעות הטלפון, במגוון נושאים, כגון: סמכויות בתי המשפט, סכומי אגרות על פי תקנות אגרות, מצב התיקים המשפטיים המתנהלים בבתי המשפט, נוהל משלוח פקסים של בתי משפט, נהלי מסירת מידע, טפסים נלווים להגשת תביעה, נוהל הזמנת תיק, שעות חתימה על תצהירים ואפוסטיל. כמו כן יספק המוקד שירות בנושאים טכניים, דוגמת מענה לשאלות הקשורות לתיקים באתר האינטרנט החדש, הגשת בקשות, שימוש בכרטיס חכם, תקלות אתר, חיפוש החלטות, תשלום קנסות תעבורה באתר והדרכת משתמשים.

מהנהלת בתי המשפט נמסר, כי "מערכת בתי המשפט רואה כמטרה מרכזית סיפוק שירות מקצועי וזמין לקהל המתדיינים ובאי כוחם בנוגע להליכים המתנהלים בעניינם בבתי המשפט".

קבוצת תיקשוב, שהוקמה בשנת 1996, פועלת משישה אתרים, רובם ממוקמים בגליל, ומעסיקה 3,500 עובדים. היא תהיה אחראית לתפעול מלא של מוקד השירות והמידע של מערכת בתי המשפט. בעבר תופעל מוקד השירות והמידע על ידי טלדור – אולם הנהלת בתי המשפט לא הייתה שבעת רצון ממנה והפסיקה את פעילות המוקד.

בהודעה שפרסמה ביוני השנה הנהלת בתי המשפט, היא כתבה, כי "מרכז המידע הטלפוני של הנהלת בתי המשפט, פעל עד לאחרונה באמצעות מיקור-חוץ. בשנה האחרונה, נסתבר לנו, כי רמת השירות נפגעה, ובחודשים האחרונים אף חלה החמרה בתפקוד מרכז המידע, מה שהביא לתלונות רבות מצד עורכי דין ומציבור המתדיינים. לאור האמור, הוחלט לסגור את מרכז המידע הקיים באופן זמני, וזאת עד להקמת מרכז חדש, שיענה על הצרכים וייתן שירות ראוי ומיטבי לציבור הרחב".

מאז סגירת מרכז המידע ועד להקמת המרכז החדש, מקבלים מבקשי השירותים מענה בארבע דרכים: טלפוני – עם פנייתם הם מנותבים לאנשי הקשר הרלוונטיים במזכירויות בתי המשפט השונים, בדואר האלקטרוני, בפקס או באמצעות שירות פרונטלי במזכירויות בתי המשפט. "נעשה כל שביכולתנו לתת שירות טוב", מסרה הנהלת בתי המשפט, "עם זאת, צפויים שיבושים במענה הטלפוני, ועל כך אנו מתנצלים מראש".

לא נמסרה תגובה רשמית מטלדור, אולם גורמים המקורבים לחברה מסרו, כי "תנאי המכרז המקורי על פיו פעלה טלדור – שונו, ומוקד המידע פוצל בין בתי המשפט וההוצאה לפועל. הנהלת בתי המשפט לא הספיקה לפרסם מכרז חדש וטלדור סיפקה לה את השירות, לפנים משורת הדין, עד אמצע 2010. בנוסף, טלדור קיבלה החלטה גורפת להתמקד ב-IT ולצאת מעסקי מוקדי שירות לקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים