רון נחמן: "על הממשלה להקצות משאבים לרשויות שלא מסוגלות לנהל מערכות מידע ומיחשוב"

"בניגוד לממשלה, שם הפעילות מול המשרדים היא רוחבית, המציאות בשלטון המקומי היא שרק רשויות גדולות נהנות מתקציבי מיחשוב, והשאר - נשארות מאחור", אמר נחמן, ראש עיריית אריאל, בישיבה הראשונה של ועדת המדע והטכנולוגיה של מרכז השלטון המקומי, שהוא עומד בראשה ● בישיבה התארח טל הרמתי, סגן החשב הכללי, שדיווח על פעילות הפורום המשותף לממשלה ולרשויות

"על הממשלה להקצות תקציבים לרשויות מקומיות שאינן מסוגלות לנהל ולהפעיל מערכות מידע ומיחשוב ושאין להן מנמ"ר", אמר אתמול (ד') רון נחמן, ראש מועצת אריאל ויושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של מרכז השלטון המקומי. לדבריו, "ניתן גם לאחד מספר רשויות ולתת להן שירותים מצורפים". הוא הוסיף, כי "בניגוד לממשלה, שם הפעילות מול המשרדים היא רוחבית, בכל מה שקשור למיחשוב בשלטון המקומי – המציאות היא שרק רשויות גדולות נהנות מתקציבי מיחשוב והשאר נשארות מאחור".

נחמן אמר את הדברים בישיבה הראשונה של הרכבה הנוכחי של הוועדה. זו הייתה משותקת זמן רב, לאחר שאף אחד מ-251 ראשי הרשויות המקומיות בישראל לא הסכים שהרשות שבראשה הוא עומד תיקח בה חלק. "עובדה זו עצובה ביותר, והיא מראה עד כמה נושא המיחשוב והטכנולוגיה אינו עומד בראש מעייניהם של ראשי הרשויות", אמר. "אקרשטיין יותר מעניין אותם". נחמן החליט, כי הוועדה תכלול את המנמ"רים החברים בפורום הרשויות המקומיות, בראשותו של ד"ר עדי קפליוק. לדבריו, "הוועדה תקבל החלטות שיונחו על שולחן הנהלת המרכז לשלטון מקומי בנושאי מיחשוב, ואני אדאג שהם יבצעו אותן".

בישיבה התארח טל הרמתי, סגן החשב הכללי במשרד האוצר, שדיבר על הפורום המשותף שהוקם בין הממשלה לרשויות המקומיות, בראשותו ובראשות ד"ר קפליוק. לדבריו, מטרת הפורום היא לשפר את הקשר בין הממשלה לתושבים במהלכים חוצי רשויות, על ידי שילוב מימשל זמין באתרי האינטרנט שלהן והאחדת תקנים של ממשקים בינם לבין אתרי הממשלה. הוא ציין, כי הפורום מתחלק לשלושה צוותים: צוות שעוסק במיפוי תהליכים חוצי משרדים ורשויות; צוות שעוסק בבחינת תשתיות השירותים הקיימים במימשל זמין ובחינת התאמתן לשימוש הרשויות; וצוות לשיתוף תכנים בין פורטל gov.il לרשויות. צוות זה כולל, בין היתר, תכנים בנושאי GIS, תהליכי מפ"י מול עיריית תל אביב ותתי אתרים של הרשויות בפורטל הממשלתי. הרמתי כינה את הפורום המשותף "קפיצת מדרגה למימוש החזון המורכב של הגברת השיתוף בין הרשויות לממשלה".

הוא אף תיאר את המהלכים להנעת תהליך הנפקת תעודות הזהות החכמות לאזרחים. לדבריו, באמצעות תעודות אלה יעלה היקף השירותים שהממשלה תיתן לאזרחיה, כולל תהליכים שלמים שכיום נעשים רק בהגעה למשרדי ממשלה. לדבריו, תהיה לכך השלכה על המגזר העסקי.

הרמתי ציין, כי בנוסף לקמפיין שמתכנן משרד הפנים לקראת הנפקת התעודות החכמות יהיה קמפיין על השירותים החדשים של מימשל זמין, וכי כבר עתה נערכות הכנות לקראתו.

בדיון שהתפתח בעקבות סקירתו של הרמתי אמר ד"ר קפליוק, כי אחד הנושאים החשובים שהפורום המשותף צריך לטפל בהם הוא קביעת מדיניות של שקיפות ופתיחות בין מידע שקיים ברשויות לבין הממשלה. הוא ציין, כי "יש ליישר קו ביו המערכות". נחמן הוסיף בהקשר זה, כי "חייבת להיות מתכונת של שקיפות בקבלת והעברת נתונים בין הממשלה לשלטון המקומי. המערכות חייבות 'לדבר' ביניהן".

אריה מצליח, מנהל היחידה לכלכלת המידע בשלטון המקומי, סיפר על ניסוי בנושא זה שנערך מול משרד הפנים לגבי דו"חות כספיים של הרשויות. אלה היו שמורים עד כה במשרד הפנים, ובעקבות שיתוף הפעולה שכלל הניסוי, מידע זה זורם כעת בין הגופים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    למה המממשלה צריכה להקצות משאבים זה שרות כמו כל שרות נהפוך הוא השימוש במערכות מידע אמור ליעל את התנהלות הראשות ולהוזיל את עלויות התפעול של העיריה מערכות מידע זה לא הוצאה מערכות מידע זו השקעה. ישראל פטשניק אסטרטגיה עסקית טכנולוגית

  2. מיכל

    כל פעם שטל לא רוצה לעשות כלום הוא מקים וועדה. עד היום חוץ מעשרות ועדות שאת החלטותיהן לא מימשו הבחור לא קידם כלום.

אירועים קרובים