תביעה: דל מכרה ביודעין מיליוני מחשבים פגומים

במסמכים שצורפו לכתב התביעה טענה חברת AIT, כי "דל ידעה על הבעיות המשמעותיות במחשביo זמן רב לפני שרכשנו אותם" ● "בין השאר, הבעיות היו בלוחות אם, ספקי כוח ומאווררים, והתקלות גרמו להתחממות יתר, קריסה ואובדן נתונים", הוסיפה החברה ● התביעה הוגשה אמנם לפני שלוש שנים, אולם המסמכים הותרו לפרסום רק עתה ● דל בתגובה: "זה סיפור ישן, והבעיות היו אצל ספקים"

חברת AIT (ר"ת Advanced Internet Technologies) מאשימה את דל (Dell), כי מכרה ללקוחות עסקיים מיליוני מחשבים שידעה שהם פגומים. הדברים עולים ממסמכים שצורפו לתביעה שהגישה החברה, שמתנהלת מזה שלוש שנים, ואשר החיסיון עליהם הוסר עתה. דל דחתה את ההאשמות בטענה, כי זהו "סיפור ישן", והאשימה ספקית של כבלים, כי היא זו שגרמה לבעיות.

AIT הגישה את כתב התביעה בטענה, כי ב-2003 וב-2004 מכרה לה דל יותר מ-2,000 מחשבים שולחניים מדגמי OptiPlex, אף על פי שהיה ידוע לה שקיימות בהם בעיות משמעותיות.

בכתב התביעה נטען, כי דל "ידעה על הבעיות המשמעותיות במחשבי OptiPlex זמן רב לפני ש-AIT רכשה מחשבים אלה. בין השאר, הבעיות היו בלוחות אם, ספקי כוח ומאווררים, והתקלות גרמו להתחממות יתר, קריסה ואובדן נתונים".

הידיעה הופיעה לראשונה בניו-יורק טיימס (New York Times), ונכתב בה, כי עובדי דל היו מודעים לבעיות בכ-11.8 מיליון מחשבים – בעיות שהיו עלולות לגרום לתקלות ואף לשריפות – אך הם קיבלו הוראה להמעיט בחשיבות הבעיות בשיחות עם לקוחות.

מקור הבעיות היה בכבלים מתוצרת חברה בשם Nichicon שמותקנים גם במחשבים מתוצרת אפל (Apple) ו-HP. הבעיות נבעו מדליפה של נוזל מהכבלים, אבל על פי הידיעה בניו-יורק טיימס, נראה, כי דל סבלה מבעיות אלה יותר מהחברות האחרות שבמחשביהן הותקנו הקבלים מתוצרת החברה.

דל מסרה בתגובה, כי "הכבלים הפגומים של Nichicon פגעו ביצרניות רבות, והטענה, כי דל נפגעה יותר מחברות אחרות היא ספקולציה בלבד. מדובר בסיפור ישן, והרמזים שהמצב משפיע כיום על דל אינם נכונים". לדברי החברה, "התביעה של AIT הוגשה לפני שלוש שנים, והספקיות של דל השתמשו בכבלים של Nichicon בין השנים 2003 ל-2005".

עם זאת, התביעה מתמקדת בטיפול של דל בחומרה הפגומה ולא במקור הבעיות. כאשר החלו להתגלות הבעיות במחשבים ערכה AIT בדיקה פנימית ומצאה, כי "100% מבין מחשבי ה-OptiPlex של דל אינם מתפקדים", על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט.

AIT פנתה לדל בינואר 2005, והחברה הציעה תוכנית תמיכה מעבר למסגרת האחריות, כולל החלפה של לוחות אם עד חמש שנים ממועד הרכישה. עם זאת, על פי טענת AIT, דל הפסיקה לכבד את התוכנית בפברואר 2006, ומאז "ניהלו שתי החברות משא ומתן שלא עלה יפה בניסיון לפתור את הבעיה של מחשבי OptiPlex הפגומים של דל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים