זהירות: המלצות על אתרים עוינים נשתלות בדפי פייסבוק

חברת האבטחה סופוס הזהירה, כי משתמשים מקבלים הודעה ובה מובטחות תמונות עירום של זמרת, ובמקום זה מובלים לאתר עם קוד עוין ששותל בדף הפייסבוק של הקורבן המלצה על האתר הזדוני ● תרמית דומה מופצת גם בהודעות אחרות, שמבטיחות תמונות של נערה שסולקה מבית הספר בשל לבוש לא הולם, או של אדם שמצלם את עצמו מדי יום מזה שמונה שנים ברציפות

סכנה חדשה אורבת למשתמשי פייסבוק (Facebook): חברת האבטחה סופוס (Sophos) הזהירה, כי משתמשים מקבלים הודעה ובה מובטחות תמונות עירום של היילי וויליאמס, הזמרת של להקת הרוק Paramore. אולם, מי שלוחץ על הקישור מגיע לאתר עם קוד עוין ששותל בדף הפייסבוק של הקורבן המלצה על האתר הזדוני ("Like"). כך עלולים גם החברים של הקורבן להגיע לאתר הזדוני וליפול קורבן לאותו קוד עוין.

תרמית דומה מופצת גם בהודעות אחרות, שמבטיחות תמונות של נערה שסולקה מבית הספר בשל לבוש לא הולם, או של אדם שמצלם את עצמו מדי יום מזה שמונה שנים ברציפות.

גרהאם קלולי, יועץ אבטחה בכיר ב-Sophos, הזהיר, כי לאחר שהמשתמש לוחץ על הקישור בהודעה, הוא מגיע לדף שבו הוא מתבקש לאשר, כי הוא בן 18 ומעלה. "אל תלחצו על קישור זה, משום שברגע שתלחצו עליו – יופעל הקוד העוין", התריע קלולי.

קלולי קורא לפייסבוק לבחון מחדש את אופן הפעולה של מנגנון ההמלצות. "אין ספק שעל פייסבוק להדק את האבטחה של מנגנון ההמלצות לפני שייגרמו נזקים חמורים עוד יותר", הזהיר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פשש

    מעניין מאוד כל העניין הזה, באמת כדאי לשמור לא להכנס לכל אתר

אירועים קרובים