ליאור בנאי, מנכ"ל פרי טלקום: "אם יופחתו דמי הנגישות – נגיש גם אנחנו בקשה להפוך ל-MVNO"

"ייתכן שבמקרה כזה, נגיש בקשה אף להפוך ל-MVNE - מפעיל וירטואלי שיוכל לאפשר תעבורה גם למפעילים שיחליטו שלא להקים תשתית", אמר גבאי ● לדבריו, "הצלחת החברות שמבקשות להפוך ל-MVNO תלויה בהפחתת דמי הנגישות, כי אז יקרו שני דברים: ראשית, התעריף להשלמת שיחה ירד, ושנית, המפעילות הסלולריות יעלו את תעריפי השיחות היוצאות למנויים שלהן"

"הצלחת החברות שהגישו בקשה להפוך ל-MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי) תלויה בהפחתת דמי הנגישות – הליך שנמצא כעת בשלב השימוע, ואני מעריך שיסתיים עד אוגוסט", כך אמר ליאור בנאי, מנכ"ל פרי טלקום, בראיון לאנשים ומחשבים. פרי טלקום מספקת שירות דומה כבר כיום (אם כי על בסיס חבילות הגלישה הסלולאריות ואתרי Wi-Fi). כזכור, לפי הצעת שר התקשורת, משה כחלון, דמי הנגישות אמורים לרדת מ-25 אגורות כיום ל-4 אגורות, לאחר תהליך הדרגתי.

עד כה הגישו חמש קבוצות בקשה להפוך ל-MVNO: האחרונה שבהן היא הום טלקום מקבוצת הום סנטר, וקדמו לה טלקום 365 מקבוצת המשביר, דואר ישראל, בינת ואיתוראן.

לדברי בנאי, "הפחתת דמי הנגישות תשחק לטובת המפעילים החדשים משום שיקרו שני דברים: ראשית, התעריף להשלמת שיחה ירד, ואז הם יוכלו להציע ללקוחותיהם תעריף נמוך יותר להתקשרות למספרים סלולריים; והדבר השני הוא שהמפעילות הסלולריות יממשו את איומן ויעלו את תעריפי השיחות היוצאות למנויים שלהן".

כדוגמה נתן בנאי את פרי טלקום עצמה, שכיום מאפשרת שיחה לטלפון סלולרי ב-35 אגורות לדקה ולטלפונים קוויים ב-15 אגורות לדקה (ובממוצע – 25 אגורות לדקה). זאת לעומת 50 אגורות לדקה שגובים המפעילים הסלולריים מלקוחותיהם הפרטיים לכל היעדים. לדבריו, "לאחר הורדת דמי הנגישות, תוכל פרי טלקום להוזיל את תעריפי השיחות לקווים סלולריים ל-25 אגורות ואפילו ל-15 אגורות לדקה, כך שהממוצע ירד אפילו ל-15 אגורות לדקה. במקביל, עשויות החברות הסלולריות להעלות את התעריפים ללקוחותיהן, כדי לפצות עצמן על אובדן ההכנסות מדמי הנגישות, ל-70 אגורות ואף יותר". בנאי הוסיף, כי "הפער בין המפעילים הווירטואליים לבין המפעילים בעלי התשתית רק יילך ויגדל – דבר שיגדיל את האטרקטיביות שלהן לצרכנים".

הוא טען, כי "התעריפים בשיחות בין טלפונים ניידים לנייחים אינם סימטריים, וזהו כשל שוק מתמשך בענף התקשורת. למעשה, נוצר מצב שבו לקוחות החברות הקוויות מסבסדות את חברות הסלולר. דו"ח נרה שפורסם ודו"ח שלדור שהודלף מצטרפים לעוד הוכחות לכך שתעריפי התקשורת הסלולרית בישראל יקרים מדי". בנאי הוסיף, כי "התיקון שעורך משרד התקשורת רק מתקן את כשל השוק הזה. נותר לנו רק לחזק את ידי המשרד, כדי שישלים את המהלך הזה, כפי שציפה".

עוד אמר בנאי, כי "אם וכאשר יאושרו דמי הנגישות החדשים, תגיש גם פרי טלקום בקשה להיות MVNO ואולי אף MVNE – מפעיל וירטואלי שיוכל לאפשר תעבורה גם למפעילים שיחליטו שלא להקים תשתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים