דו"ח ה-MoneyTree: ירידה של כ-12% בהשקעות בחברות היי-טק ישראליות מגובות הון סיכון

על פי הדו"ח, המתייחס לרבעון הראשון של 2010, 170 מיליון דולרים בלבד הושקעו - נתון המשקף ירידה גדולה עוד יותר, של 15%, אם משווים אותו לרבעון הקודם ולא לרבעון המקביל אשתקד ● רובי סולימן, קסלמן וקסלמן PwC ישראל: "עדיין לא רואים את החזרה לרמות השקעה גבוהות. בין היתר, הסיבות לכך נעוצות בקשיים הנמשכים של הקרנות לגייס כספים נוספים"

חברות ההיי-טק המגובות הון סיכון בישראל גייסו במהלך הרבעון הראשון של 2010 כ-170 מיליון דולרים, נתון המשקף ירידה של כ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו גויסו כ-194 מיליון דולרים, וירידה של כ-15% לעומת הרבעון הקודם, בו גויסו כ-201 מיליון. כך עולה מדו"ח ה-Money Tree של פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PricewaterhouseCoopers ישראל.

עוד עולה מהנתונים, כי 72 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון הראשון של 2010, לעומת 77 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם, ו-49 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 2.4 מיליון דולרים ברבעון הנוכחי, לעומת 2.6 מיליון דולרים ברבעון הקודם ו-4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

נתוני הדו"ח מצביעים על קיטון ברמת ההשקעה הממוצעת, שעמדה על 2.4 מליון דולרים – ההשקעה הממוצעת הנמוכה ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2002. סך ההשקעה במגזר המוליכים למחצה ברבעון, גבוה מסך ההשקעות במגזר זה בכל 2009. סך ההשקעות ברבעון בשלב ה-Seed הינו מהגבוהים בשנים האחרונות.

רובי סולימן, שותף בתחום ההיי-טק בקסלמן וקסלמן PwC ישראל: "בעוד אנו ניצבים גאים נוכח חוסנה של כלכלת ישראל למול הזעזועים התדירים בכלכלות מדינות העולם, עלינו להבין, כי ההיי-טק הישראלי והשקעות הון הסיכון מושפעים הרבה יותר מכלכלת העולם מאשר מכלכלתנו המקומית". עדיין, ציין, "אין אנו רואים את החזרה לרמות השקעה גבוהות. בין היתר, הסיבות נעוצות בקשיים הנמשכים של הקרנות לגייס כספים נוספים, אשר יאפשרו להן לבצע השקעות בהיקפים גדולים".

לדברי סולימן, "לאור יחסי הגומלין הקיימים בין חוסנה של כלכלת ישראל לבין עוצמתו של ההיי-טק הישראלי, עלולה ירידה מתמשכת בהשקעות בהיי-טק לפגוע בטווח הארוך בצמיחת המשק. עם זאת, אנו רואים נקודת אור משמעותית בגידול בהשקעה בחברות בשלב ה-Seed, 10% מכלל ההשקעות ברבעון – דבר המבטא אופטימיות רבה לגבי העתיד ויצירת דור ההמשך של חברות ההיי-טק".

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים