משטרת שווייץ סיכלה מתקפה של אנרכיסטים על מרכז יבמ בציריך

חברי קבוצת אנרכיסטים פעילי איכות סביבה איטלקיים בשם II Silvestre תכננו לפוצץ את מעבדת המחקר של החברה, הנמצאת במקום ● החשודים נעצרו במכוניתם במרחק של כמה קילומטרים מהיעד ● II Silvestre מתנגדת לכל צורה של מיקרו-טכנולוגיה, טכנולוגיה גרעינית ואמצעי לחימה

גם חברות IT הן יעד למתקפות טרור: משטרת שווייץ הצליחה לאחרונה לסכל ניסיון שתכננה קבוצת אנרכיסטים פעילי איכות סביבה איטלקיים לפוצץ את מרכז המחקר והפיתוח הננו-טכנולוגי של יבמ (IBM) ליד ציריך. חברי הקבוצה II Silvestre נעצרו לאחר ששוטרים מקומיים מצאו אותם ב-15 באפריל במכוניתם קילומטרים ספורים מהיעד. השוטרים מצאו בחיפוש במכונית רכיבים ששימשו להכנת חומרי נפץ.

העצורים, האיטלקים קונסטנטינו רגוסה וסילביה גואריני והשווייצרי-איטלקי לוקה ברנסקוני, הם בעלי עבר של התעמתות עם המשטרה בנושאי איכות סביבה. דוברת משרד המשפטים השווייצרי סירבה לומר מה היו המניעים של השלושה.

מדובר בקבוצה בעלת רקורד של פעולות אנרכיסטיות להגנה על הסביבה. הקבוצה מתנגדת לכל צורה של מיקרו-טכנולוגיה, טכנולוגיה גרעינית ואמצעי לחימה. פעילות הקבוצה החלה בטוסקנה שבאיטליה, והיא בנויה במבנה קשיח ושמרני של תאי פעילות שאין ביניהם קשר. חבריה הואשמו בעבר בפעילויות ישירות בתחום, לרבות הצתה של מבנים ומפעלים, פעילויות נגד ארגוני ימין ופוליטיקאים שמרנים וכן פגיעה במתקני חשמל ואנרגיה. למרות התנגדותם של חברי II Silvestre לכל קדמה טכנולוגית, רשת האינטרנט משמשת להם כאמצעי תקשורת וכגיבוי לפעילותם.

מיבמ נמסר בתגובה, כי "המשטרה המקומית עדכנה אותנו על החקירה, והחברה משתפת עימה פעולה".

מעבדת המחקר של יבמ בציריך עלתה לכותרות בשנה שעברה, כאשר חוקריה הצליחו לדמות לראשונה מבנה של מולקולה אמיתית באמצעות מיקרוסקופ כוח אטומי (Atomic Force Microscope). משמעות הדבר היא צעד נוסף לקראת פיתוח של רכיבי מחשב ברמה האטומית. החוקרים הצליחו לדמות לראשונה את מבנה שרשרת האטומים של מולקולת הפֶּנטָאצֶן (Pentacene) – חומר המורכב מ-22 אטומי פחמן ו-14 אטומי חמצן. זאת, באמצעות טכניקה מיוחדת שפיתחו חוקרי יבמ הכוללת, בין השאר, את הקפאת החומר לטמפרטורה של 232 מעלות צלזיוס מתחת לאפס.

החוקרים השתמשו באותה הטכניקה לצורך פריצת הדרך הקודמת שלהם, שאף היא הייתה בשנה שעברה. או אז, הם הצליחו לזהות באמצעות ה-AFM את סוג המטען הנמצא על אטום בודד. לדברי החוקרים, לשתי פריצות הדרך הללו, הכוללות את זיהוי סוג המטען באטום בודד והצגת המבנה האמיתי של שרשרת אטומים, יש חשיבות גדולה מאוד בפיתוח רכיבי מיחשוב חדשים ברמת הננו-מטר. הם אומרים, כי אלה יאפשרו לפתח רכיבי מיחשוב קטנים הרבה יותר, מהירים יותר וחסכוניים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים