מחקר: שליש מבני הנוער בארצות הברית שולחים לפחות 100 הודעות טקסט בכל יום

עוד עולה מהמחקר, כי 54% מבני גילאי 12-17 האמריקנים שיש להם טלפון נייד שולחים הודעות טקסט מכל הסוגים - מיילים, מסרונים או התכתבויות ברשתות חברתיות ● הודעות הטקסט פופולאריות יותר בקרב בנות ● שפת הכתיבה שלהם היא מיוחדת, ולא עונה לכללי הדקדוק המקובלים ● "נערה שתכתוב מסר לחברה או לחברתה ותשים בסוף המשפט נקודה תיחשב ל-'משוגעת', אחת שלא אין", ציינו עורכי המחקר

מחקר שפורסם בימים אלה בארצות הברית מעיד על הפופולריות של הודעות הטקסט בקרב בני נוער: על פי תוצאותיו, שליש מבני גילאי 12 עד 17 בארצות הברית שולחים לפחות 100 הודעות טקסט מהמכשיר הנייד שלהם בכל יום – בין אם מדובר במיילים, הודעות SMS או כתיבה ברשתות חברתיות. עוד עולה מהמחקר, כי שלושה רבעים מהם מעדיפים לשלוח הודעות טקסט מאשר לדבר. בנוסף, העדפת הודעות הטקסט רווחת בקרב הבנות יותר מאשר בקרב הבנים.

המחקר נערך על ידי PEW, שהינו גוף ללא מטרות רווח העוסק בחקר השפעותיהם של האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט על החברה.

ההסבר לתוצאות המחקר הוא שניתן לשלוח הודעות טקסט יותר מאשר לשוחח שיחות קוליות, שאסורות בחלק מהמקומות. כן הוא מראה, כי שליחת הודעות שכאלה הפכה להיות קוד התנהגות בקרב בני הנוער, וכי הציפייה של החברה היא שהם ישלחו הודעת טקסט – ולא ישוחחו בטלפון.

על פי המחקר, שפת הכתיבה של בני הנוער היא מיוחדת, וכוללת קיצורים ומושגים שונים. הם אף מתעלמים לחלוטין מכללי פיסוק מקובלים. "נערה שתכתוב מסר לחברה או לחברתה ותשים בסוף המשפט נקודה תיחשב ל-'משוגעת', אחת שלא אין", ציינו עורכי הסקר.

בנוסף, נרשם לאחרונה גידול ניכר במספר בני הנוער ששולחים מסרים כתובים – מ-38% מאלה מהם שיש להם טלפון נייד ב-2008 ל-54% ב-2009.

"התגברות תופעת כתיבת הודעות הטקסט בקרב בני הנוער מנחה את מנהלי חברות הסלולר לתמחר את השירותים בהתאם ולפתח אותם בכיוון הזה", אמרה אמנדה ליהארט, אנליסטית בכירה ב-PEW.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים