פסגות: מטריקס תצמח השנה ב-7.4%; שער המניה שלה יעלה ב-15%

מתחזית שפרסמה הקרן עולה, כי שער המניה של מטריקס יעמוד ב-2010 על 21.4 שקלים, לעומת 18.6 שקלים ביום פרסום הניתוח ● ההערכות האופטימיות נובעות מהתוצאות הטובות שהשיגה מטריקס ב-2009 ומהערכותיה של פסגות, כי שוק ה-IT הישראלי כולו יצמח בשנה הנוכחית בכ-10% ● עם זאת, ייתכן שהמגמה תהיה שונה, בשל ההשפעות השליליות מהעולם - החובות החיצוניים שיש למדינות שונות במערב אירופה, המשבר העמוק ביוון והעובדה, כי ייתכן שדירוגי האשראי של ארצות הברית ובריטניה ירדו

קרן פסגות אופטימית לגבי הביצועים של מטריקס ב-2010: על פי הערכות שפרסמה, זו תצמח השנה בשיעור של 7.4%, ושער המניה שלה יעלה ב-15% ל-21.4 שקלים. זאת, לעומת שער מניה של 18.6 שקלים ביום הפרסום.

ההערכות האופטימיות העולות מהניתוח של הקרן, שערכה טליה לויברג, נובעות מהתוצאות הטובות שהשיגה מטריקס ב-2009. כפי שפורסם שלשום (ב'), הרווח הנקי של החברה זינק בשנה שעברה ב-32%, וההכנסות עלו ב-1.5%. הרווח התפעולי של מטריקס רשם בשנה שעברה אף הוא גידול, וצמח ב-8%. עוד עולה מנתוני פסגות, כי נתח השוק של מטריקס הסתכם ב-2009 בכ-15%, וכי היא הייתה החברה הגדולה ביותר בתחומה בישראל.

התחזית של פסגות לגבי מטריקס נובעת גם מהערכותיה, כי שוק ה-IT המקומי כולו יצמח ב-2010 בכ-10%. זאת לעומת 2009, שעל פי נתוני הקרן, שמתבססים על דו"ח של IDC, הצמיחה של השוק בה הייתה אפסית. מפסגות נמסר, כי השוק גלגל ב-2009 כשני מיליארד דולרים – בדומה ל-2008 – בשל הצמיחה המועטה של חברות ה-IT הישראליות. יש לשים לב שמדובר בשוק ביצוע הפרויקטים ולא בשוק המיחשוב הארגוני, שלפי STKI מגלגל כארבעה מיליארד דולרים בשנה.

על פי ההערכות של פסגות, אחת הדרכים שבאמצעותן יכולה מטריקס לצמוח השנה היא רכישת חברות. בקרן טוענים, כי יש לחברה את האמצעים הכספיים לכך.

למרות התחזיות האופטימיות, בקרן מעריכים, כי ייתכן שמטריקס תחווה ב-2010 סצנאריו שונה, בהתחשב בסימני השאלה לגבי המשך ההתאוששות הכלכלית ברחבי העולם, ובעיקר במערב אירופה. אלה עלו לאור ההשפעות השליליות הבולטות של ההזרמות הכמעט בלתי מוגבלות של כספים לשוק, שהתבצעו במדינות שונות בעולם. כך, לספרד, פורטוגל אירלנד יש חובות חיצוניים רבים, ויוון נמצאת במשבר עמוק, שמאיים על פירוק גוש היורו.

זאת ועוד, חברות האשראי הודיעו לאחרונה, כי הן בוחנות את דירוג האשראי של בריטניה וארצות הברית. אם זה ירד, עשויה להיגרם רעידת אדמה פיננסית, שתשפיע גם על שוק ה-IT העולמי, וכתוצאה מכך – גם על השוק הישראלי, ובכלל זה על מטריקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים