Sobrr – האפליקציה החברתית ש-"חיה את הרגע"

צילמתם תמונות מביכות והעליתם אותן ל-Sobrr? אין לכם מה לדאוג, הן יימחקו בתוך 24 שעות ● בואו להכיר את הרשת ההחברתית הסלולרית החדשה, שנולדה בעקבות לילה אחד של שיכרות

גולשים שנכנסים לרשתות חברתיות כמו פייסבוק (Facebook) יכולים לראות את ההיסטוריה של הפוסטים, התמונות והסרטונים שהעליתם – אם אפשרתם זאת בהגדרות הפרטיות, כמובן. כך, יש לכל אחד מאיתנו עבר דיגיטלי גלוי לעיני כל. רשת חברתית חדשה בשם Sobrr החליטה שהעבר הדיגיטלי של המשתמשים כולל דברים שהם לא היו רוצים שייזכרו, ומוחקת אוטומטית את מה שהם העלו אליה בתוך 24 שעות מרגע הפרסום. המטרה היא, כפי שהרשת החברתית מצהירה, "לחיות את הרגע".

Sobrr, שמיועדת למובייל, היא אמנם לא האפליקציה הראשונה שמוחקת מסרים – סנאפצ'ט (Snapchat) שם לפניה – אבל היא הרשת החברתית הראשונה שעושה את זה. כך, לא ניתן יהיה לראות לאחר יממה מרגע הפרסום את הסלפי שהעליתם, הסטטוסים שמביעים את דעתכם על המצב או את הסרטון בו נראה הכלב החמוד שלכם.

Like - גרסת Sobrr

Like – גרסת Sobrr

האפליקציה עלתה בגרסת בטה בחודש שעבר, עבור 200 משתמשים, והושקה לציבור הרחב לפני כשבוע. במספר ימים בלבד היא צברה אלפי משתמשים, שיכולים להביע את דעתם בין היתר באמצעות Cheer – המקבילה של Sobrr ל-Like של פייסבוק. אלא שבניגוד לרשת של מארק צוקרברג, כדי לעשות Cheer אתם צריכים להחליק עם האצבע ימינה על גבי המסך.

מאחורי האפליקציה עומד ברוס יאנג, לשעבר מהנדס ברשת חברתית אחרת – לינקדאין (LinkedIn). הוא הגה את הרעיון בעקבות מסיבת רווקים שבמהלכה הצטלם כשהוא שיכור. יאנג אמר לאתר Re/Code כי "Sobrr היא כמו הגלולה שאחרי לילה של שיגעון. אנחנו רוצים לסייע לאנשים להישאר 'פיכחים' (Sober) אונליין, אחרי שהם משתגעים אופליין".

יש לו תוכניות רבות עבור האפליקציה שפיתח. כרגע נמצא הסטארט-אפ שלו בשלב ה-Seed ומנסה לגייס מיליון דולר. נראה שיאנג מתכוון להתמקד בשלב זה בקהל הצעיר, שכן הוא צופה עלייה גדולה במספר המשתמשים באפליקציה עם חזרתם בסתיו של הסטודנטים למוסדות האקדמיים. בין היתר, הוא מקווה שמקומות בילוי ינצלו את Sobrr על מנת להציע קופונים למסיבות – שיפוגו, כמובן, בתוך יממה.

עדיין לא ברור אם תקוותיו של יאנג יתממשו או שמא, כמו מה שהיא מציעה, Sobrr תיעלם. מה שברור הוא שאם זה יהיה גורלה של האפליקציה, ההיעלמות תקרה בתוך יותר מ-24 שעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים