ארצות הברית: הנשיא חתם על חוק המתיר לשחרר נעילה של טלפונים סלולריים

היכולת לשחרר נעילת מכשיר סלולרי חשובה לרבים בארצות הברית, משום שרוב חברות הסלולר שם חוסמות את האפשרות להשתמש במכשירים שנמכרו על ידן ברשתות אחרות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם במהלך סוף השבוע על הצעת החוק המתירה לצרכנים לשחרר נעילה של טלפונים סלולריים, ובכך העניק לה תוקף חוקי. ההצעה מעניקה לספריית הקונגרס סמכות להעניק פטור מהסעיף בחוק DMCA (זכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי) האוסר על "התעסקות" בטכנולוגיות שנועדו להגן על עבודות המוגנות בזכויות יוצרים. זאת, לאחר שבספריית הקונגרס ביקשו שלא לחדש את הפטור, שהוענק בשנים 2006 ו-2010.

היכולת לשחרר נעילת מכשיר סלולרי חשובה לרבים בארצות הברית, משום שרוב חברות הסלולר שם חוסמות את האפשרות להשתמש במכשירים שנמכרו על ידן ברשתות אחרות – בין לצורך מעבר לחברה אחרת ובין בנסיעה אל מחוץ לתחומי המדינה.

עם זאת, עצם הכניסה לתוקף של החוק החדש, אינה מבטיחה לצרכנים בארצות הברית חופש מעבר בפועל. "אף על פי שמרבית האמריקנים נהנים משדרוג למכשיר חדש ברגע שמסתיימת תקופת ההתחייבות שלהם, ברור לנו שחלק מהצרכנים רוצים לשחרר את הנעילה של המכשיר ולעבור לחברה אחרת" ציין, ג'וט קרפנטר, סגן נשיא לקשרי ממשל בקבוצת השדולה של חברות הסלולר בארצות הברית. "החוק החדש מאפשר לעשות זאת, אך יש לקחת בחשבון ששחרור נעילה של מכשיר אינה מבטיחה לכשעצמה שהוא יפעל ברשת אחרת, משום שלכל חברה פלטפורמות ותחומי תדרים משלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים