איטליה: על גוגל ליישם תוך 18 חודשים שינויים באופן שבו היא מטפלת בנתוני משתמשים

בין השינויים: איסור שימוש בנתונים לצורך הכנת פרופילים של משתמשים מבלי לקבל את הסכמתם מראש

הרשות האיטלקית להגנה על נתונים הורתה לגוגל (Google) ליישם תוך 18 חודשים שינויים באופן שבו מטפלת החברה בנתוני משתמשים ומאחסנת אותם. זאת בתום חקירה משותפת בה פתחו בשנה שעברה מספר מדינות באירופה, ובהן איטליה. החקירה נפתחה לאחר שגוגל איחדה את תקנוני המדיניות של מוצרים שונים לכדי מדיניות פרטיות אחת כוללת, מבלי לאפשר למשתמשים לבטל את התחולה של המדיניות החדשה עליהם.

בהודעה שפרסמה היום (ג') צוין כי המידע שסיפקה גוגל למשתמשים על האופן שבו הנתונים שלהם מטופלים עדיין אינו מספק, למרות שהחברה נקטה במספר צעדים כדי לציית לחוק המקומי. לפיכך, על גוגל ליישם תוך 18 חודשים מספר שינויים. בין השאר, ייאסר על החברה לעשות שימוש בנתונים לצורך הכנת פרופילים של משתמשים מבלי לקבל את הסכמתם מראש, ומבלי להבהיר למשתמשים במפורש כי הפרופילים ישמשו למטרות מסחריות. עוד תחויב גוגל למחוק תוך חודשיים נתונים אישיים של משתמשים שביקשו זאת.

דובר גוגל מסר בתגובה כי החברה שיתפה מאז ומתמיד פעולה עם הרשויות, וכי היא תמשיך לעשות זאת. הדובר הוסיף כי ההחלטה החדשה תיבחן בקפידה ולאחר מכן תחליט החברה על צעדיה הבאים.

מקור המקורב לרשויות באיטליה מסר כי אם גוגל לא תציית להחלטה החדשה, היא צפויה לקנס בסכום של עד מיליון אירו ואף ייפתחו כנגדה הליכים פליליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים