החברה לאוטומציה תובעת לבטל את הסכמי הפרישה שאושרו ליו"ר הקודם, משה אלקסלסי

בתביעה שהגישה לבית הדין לעבודה טוענת החברה כי הסכמי הפרישה הנדיבים אינם חוקיים ● אלקסלסי מסר בתגובה: "התביעה היא אנטיתזה למציאות; ביקשתי וקיבלתי את הזכויות הלגיטימיות שלי"

החברה לאוטומציה הגישה לפני ימים אחדים תביעה לבית הדין לעבודה, בה היא מבקשת לקבוע כי הסכמי הפרישה הנדיבים שאישרה מועצת המנהלים הקודמת של החברה ליו"ר הקודם, משה אלקסלסי, אינם חוקיים. החברה מבקשת שבית הדין יקבע איזה סכום יהיה על היו"ר לשעבר להחזיר לה.

התביעה הוגשה לאחר שיו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הורה ליועצים המשפטיים של המרכז לבדוק משפטית את הנושא, כפי שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים. אלקסלסי כיהן במשך כ-11 שנים כיו"ר החברה לאוטומציה ועל פי החברה, סכום הפיצויים שאושר לו ערב פרישתו, 14 מיליון שקלים, עומדים בניגוד מוחלט למצבה הקשה, שנמשך כבר כמה שנים. על פי כתב התביעה, אלקסלסי "סידר לעצמו את הסדרי הפרישה באמצעות חברים מקורבים שהחזיקו בתפקידי מפתח בחברה. ככל שמצבה הכלכלי של החברה לאוטומציה הלך והורע, עד לחדלות פירעון, תפח ארנקו האישי של אלקסלסי".

בין היתר נכתב בכתב התביעה כי בשנים האחרונות יזם אלקסלסי תוכניות הבראה שונות, שכללו בעיקר קיצוץ בשכר העובדים, אולם "שכרו ב-2013 הגיע לרמה של 929 מיליון שקלים לעומת 582 מיליון ב-2004".

מכתב התביעה עולה כי תנאי הפרישה של אלקסלסי כוללים שישה חודשי הסתגלות, תשלום שכר ותנאים עד מאי 2017, מענק הפרטה, פדיון ימי חופשה והטבות נוספות, ששוויין נאמד בחמישה מיליון שקלים. התובעת מנמקים את תביעתה בכך שכל אישורי הסדרי הפיצויים אושרו על ידי ההנהלה הקודמת, שכללה את מקורביו של אלקסלסי, בעיקר נציגי השלטון המקומי, שהיו רוב בהנהלה.

בתגובה מסר אלקסלסי: "התביעה היא אנטיתזה למציאות. שירתתי את החברה, נלחמתי למענה וברבעון השלישי של 2013 נרשם אף רווח של ארבעה מיליון שקלים". לדבריו, "ביקשתי וקיבלתי את הזכויות הלגיטימיות שלי. החברה שרכשה את החברה לאוטומציה (One1 – י"ק) לא הכניסה שקל לחברה והיא משלמת משכורות בהיקף של שמונה מיליון שקלים. ההתנהגות שלהם כלפיי אינה הוגנת".

החברה לאוטומציה נמכרה בחודש מרץ ל-One1, ששילמה 12 מיליון שקלים תמורת 51% מהחברה, כאשר יתר המניות מוחזקות עדיין בידי השלטון המקומי. בראיון לאנשים ומחשבים אמר אלי אחי מרדכי, המנכ"ל החדש של החברה לאוטומציה: "חווינו צניחה של מאות אחוזים בתוך שנה. על מנת לסבר את האוזן, החברה לאוטומציה סיימה את 2013 עם הפסד נקי של 38 מיליון שקלים, כאשר ב-2012 הגיעו ההכנסות ל-142 מיליון. החברה הייתה למעשה חדלת פירעון, עם חובות לבנקים ותשלומים שמגיעים לעובדים".

One1 רכשה את החברה לאוטומציה לאחר שזכתה במכרז שפרסם השלטון המקומי. היא הייתה החברה היחידה שנותרה במכרז לאחר שיתר החברות, ביניהן חברות אינטגרציה גדולות, משכו את ידם מהמכרז, בטענה כי התנאים שלו אינם סבירים וגם בגלל מצבה הקשה של החברה, והחובות שיש לשלם ליו"ר היוצא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים