שקט, תוקפים!

דו"ח חדש של ענקית האבטחה מגלה כי הסכנות גוברות ואף למעלה מכך – הן הופכות לרב זרועיות ● עולם הגלישה הפתוחה מעולה לא היה נראה מסוכן כל כך

בסקר שהקיף כ-4,000 מומחי IT ב- 27 מדינות, והמתפרסם בימים אלו חושפת מעבדת קספרסקי (Kaspersky Lab) כי המגזרים החשופים ביותר להתקפות ממוקדות הם הביטחוני והממשלתי. כאשר צוללים למספרים מתברר כי 18% מהארגונים במגזר הביטחוני והממשלתי דיווחו על התקפה ממוקדת אחת לפחות במהלך 12 החודשים האחרונים. קצב ההתקפות הממוקדות שדווח במגזר זה היה הגבוה ביותר שנצפה בסקר.

מהסקר עולה כי התקפות ממוקדות אינן מוגבלות רק למגזר הממשלתי והביטחוני וכי מגזרים עסקיים מסוימים הרגישו את נחת זרוען של ההתקפות הממוקדות בשיעור גבוה מהממוצע, כולל תעשיית הטלקום, שם 17% מהעסקים דיווחו על התקפות ממוקדות, כמוהם, גם מגזרי השירותים הפיננסים, התחבורה והלוגיסטיקה, ש-16% מהארגונים הפועלים בהם דיווחו על התקפות ממוקדות במהלך 12 החודשים האחרונים.

מהסקר ניתן ללמוד כי גם המספר הכולל של התקפות הממוקדות נמצא בעליה. 12% מהעסקים דיווחו על התקפות ממוקדות ב- 2013 לעומת ממוצע של 9% ב- 2012.

עוד מציג הסקר כי: 94% מהחברות דיווחו על אירוע אבטחת מידע אחד לפחות ממקור חיצוני במהלך 12 החודשים האחרונים, כולל התקפות פישינג, DDoS וגניבה של מכשירים ניידים. ב- 28% מהאירועים, עסקים דיווחו על אובדן של מידע עסקי רגיש.

לסיום ניתן לאמר כי משתקף בדוח כי כמות המידע הכוללת שנגנבה בהתקפות ממוקדות היא קטנה יותר מאשר אובדן הנתונים בהתקפות קוד זדוני כלליות, אך כדאי לציין כי התקפות כלליות בעצמן הן שכיחות בהרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים