אסף יעקבי, מיקרוסופט: "'מוצרי הצריכה' עוברים לענן"

"ארגונים בכל הגדלים עוברים לענן, ומגזר בולט בכך הוא זה של 'מוצרי הצריכה', למשל דואר אלקטרוני", אמר יעקבי, ה-CTO של מיקרוסופט ישראל ● לדבריו, הסיבה לכך היא חיסכון כספי

"ממשיך המעבר למיחשוב ענן של ארגונים בכל הגדלים – מסטארט-אפים ועד ארגוני אנטרפרייז. אחד המגזרים הבולטים בכך הוא 'מוצרי הצריכה', למשל שירותי דואר אלקטרוני. ארגונים עושים את המהלך מאחר שהם יכולים לחסוך כסף שהולך לארכוב", כך אמר אסף יעקבי, ה-CTO של מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

יעקבי השתתף בפאנל בנושא מיחשוב ענן שנערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

הוא ציין כי "אנחנו מבחינים בדרישה של סטארט-אפים וארגוני SMB לשירותי IT מבוססי מיקרוסופט. סמנכ"לי שיווק ותפעול בארגונים משתמשים בענן, כי בדרך זו מתקצרים תהליכים".

לדבריו, "אחד היתרונות הגלומים במיחשוב ענן הוא TTM – הגעה לתוצאות בזמן קצר בלי צורך בהרבה תפעול. ניתן להקים סביבת עבודה עם יתרונות לא רק של החזר השקעה מהיר אלא גם גמישות ומהירות. תפיסת מיקרוסופט את הענן היא לספק חדשנות עם מוצרים, שהם שירותים, בסבבים קצרים".

איתן בליימן, מנמ"ר ברינקס ישראל"אנחנו לא 'מכריחים' ארגון ללכת לענן", סיכם יעקבי. "הוא יכול לבחור אם לקבל את השירותים במתכונת זו או לא. הענן צריך להיות במקומות בהם הגיוני שהוא יהיה ושהוא מביא לארגונים ערך".

"מתקפות הסייבר הן חלק מהחששות שלנו בענן"
איתן בליימן
, מנמ"ר ברינקס ישראל, ציין כי "בעבר היינו במיחשוב ענן באופן מועט וחלקי, וכעת אנחנו בהליכי מעבר מסיביים לתחום. מתקפות סייבר הן חלק מהחששות שלנו, כי אנחנו מתכוונים לספק שירותי קמעונאות ללקוחות ונהווה מטרה ליותר ניסיונות לפריצות".

לדברי בליימן, "אנחנו נמצאים בענן באופן חלקי ובהיערכות לקראת מעבר מסיבי יותר, לענן פרטי במתכונת אירוח. לפני שנה ההנהלה התנגדה באופן מוחלט לנושא אולם התפיסה השתנתה והנושא 'השתחרר'".

הוא ציין כי "בשנה שעברה הובלתי מעבר לענן של יישומי CRM מבוססי Microsoft Dynamics, שיושבים בענן של מיקרוסופט. המעבר שלנו למיחשוב ענן יהיה מסיבי יותר, לאחר שבהנהלה העולמית חשים יותר בטוחים לגבי ההיבט של רמת אבטחת המידע של ענן זה. בנוסף, הצלחתי להראות להנהלה את החיסכון בעלויות בתצורת מיחשוב זו".

בליימן סיים בציינו כי יש לסניף הישראלי של ברינקס 100 משתמשים ועוד 150 משתמשים – מאבטחי החברה. הם הצטרפו מאחר שהעלינו לענן את שרת המייל של החברה לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים