בקרוב: מורים ישראליים יוכשרו לכתוב ערכים בוויקיפדיה

ההכשרה תתבצע במהלך השנים הקרובות, למורים להיסטוריה, גיאוגרפיה ומדעים, שיכשירו לאחריה את התלמידים ● הדברים סוכמו בפגישה שנערכה בין שר החינוך, הרב שי פירון, ליו"ר הוועד המנהל של קרן ויקימדיה העולמית, ז'אן-בארט דה ורדי

משרד החינוך ו-ויקיפדיה (Wikipedia) יחלו בקרוב להכשיר מורים לכתיבת ערכים באנציקלופדיה החופשית, במסגרת תוכנית "הלמידה המשמעותית" של המשרד. הדברים סוכמו בפגישה שנערכה באחרונה בין שר החינוך, הרב שי פירון, ליו"ר הוועד המנהל של קרן ויקימדיה (Wikimedia) העולמית, ז'אן-בארט דה ורדי, שעושה בימים אלה בישראל.

ההכשרה תתבצע במהלך השנים הקרובות, ותועבר למורים להיסטוריה, גיאוגרפיה ומדעים. בתום ההכשרה הם ידריכו את תלמידיהם להשלים ערכים ריקים או חסרים, שהמידע הקיים בהם בוויקיפדיה דל ולא מספק. בהמשך יבחן משרד החינוך את האפשרות לשלב את השלמת הערכים כחלק מתוכניות למעורבות קהילתית. בנוסף, המשרד בוחן את האפשרות שתלמידים דוברי שפות זרות – אנגלית ורוסית – יכתבו ערכים על ישראל גם בוויקיפדיות בשפות נוספות.

יצוין כי זהו שיתוף הפעולה המערכתי הנרחב הראשון בעולם בין מערכת חינוך כלשהי לוויקימדיה.

השר פירון אמר כי "חשוב שמערכת החינוך הישראלית תוביל בחדשנות, ומדובר כאן בהזדמנות לחשוב מחוץ לקופסה ולאפשר לתלמידים בישראל לעשות דברים משפיעים שגם אחרים ייהנו מהם".

דה ורדי הביע תקווה ששיתוף הפעולה בין ויקימדיה למערכת החינוך הישראלית "יהווה מודל לדוגמה למערכות חינוך אחרות ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים