חברות הביטוח וקרנות הפנסיה יתרגלו בחודש הבא את תפקוד מערכות המיחשוב בחירום

משרד האוצר יספק לחברות תרחישים שונים שעלולים להתקיים במהלך מלחמה כוללת על ישראל ויבחן בין היתר את תפקוד מערך ה-DRP שלהן ● בחברות המשתתפות מורגשת דריכות לקראת התרגיל, ובוטלו חופשות ונסיעות לחו"ל

חברות הביטוח וקרנות הפנסיה יערכו בחודש הבא תרגיל חירום שיארך ארבעה ימים ויבדוק את תפקוד המערכות שלהן בזמן חירום, ובכלל זה מערכות המיחשוב. יזם וינהל את התרגיל אגף שוק ההון במשרד האוצר – כך נודע לאנשים ומחשבים.

במקורו תוכנן התרגיל להיות חלק מתרגיל פיקוד העורף "נקודת מפנה" שבוטל, לטענת מערכת הביטחון בגלל קשיי תקציב. עם זאת, במשרד האוצר החליטו לקיים את החלק של חברות הביטוח וקרנות הפנסיה כסדרו. מדובר ב-24 חברות ביטוח שפועלות בישראל ומפוקחות על ידי משרד האוצר ועוד כ-140 גופים שעוסקים בפנסיה, חיסכון ועוד.

התרגיל יחל ב-15 ביוני ויסתיים ב-19 בו. הוא יכלול תרחישים שונים, שכולם מתקיימים במסגרת מלחמה כוללת על ישראל, והתמודדות של החברות עימם. אחת המטרות העיקריות של התרגיל היא לבדוק כיצד חברות הביטוח והגופים הפיננסיים האחרים מצליחים לתפקד בשעת חירום, בעיקר בסיוע לממשלה ולצה"ל.

במהלך התרגיל ינחה אגף שוק ההון באוצר את חברות הביטוח להציב עובדים במתקני הגיבוי ולבדוק כיצד תהליכי ה-DRP מתבצעים. בכלל זה, יתורגלו בעיות נגישות במקומות מסוימים.  צוותי ה-DRP של כל חברה יתבקשו לבחור יישום קריטי ולהפעיל את המערכות והתהליכים מאתרי החירום. המטרה היא שהלקוחות, הן בתוך החברות והן מחוץ להן, לא ירגישו בשינוי.

זו הפעם הראשונה בה מתקיים תרגיל רחב היקף כזה במגזרי הביטוח ושוק ההון. בשנה שעברה נערך תרגיל דומה, אבל בהיקף מצומצם.

מובילי התרגיל בכל חברה יהיו המנמ"ר, אגף מערכות המידע וההנהלה. על פי הנחיית האוצר, הדרגים הבכירים ביותר בהנהלות של החברות ישתתפו בסימולציות בדמות ישיבות בהן יוצגו למנהלים תרחישים אפשריים בשעת חירום, כולל פדיון יתר של כספים, השפעה על שוק ההון ותפקוד בערים מסוימות, ואלה יצטרכו לקבל החלטות ולהנחות את הצוותים מה לעשות. כמו כן, נדרשו החברות המשתתפות בתרגיל להעסיק בקר חיצוני או מבקר פנימי שיכתוב דו"ח על התפקוד של החברה במהלך התרגיל וישלח אותו למשרד האוצר, כדי להפיק לקחים.

באגפי מערכות המידע של החברות המשתתפות בתרגיל ניכרת דריכות רבה לקראתו. בחברות הגדולות שבהן הוכרזה כוננות על ובוטלו חופשות ונסיעות לחו"ל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    אכן שנה שלישית ואכן שני האחרונים הם תרגילים דומים! אני לא הבנתי למה צריך להיתעקש ולעשות בכל זאת . . .

  2. תומר

    יהודה, כדאי לדייק שכן מדובר בתרגיל שלישי. כאשר השניים האחרונים זהים כמעט לגמרי. הובלת התרגיל עי מנכל החירום טחא.... המשך יום נעים

אירועים קרובים