לזכרם: כך תנציחו ברשת את היקירים שנפלו במערכות ישראל

אתרים רבים ברשת מאפשרים להנציח את זכרם של יותר מ-23 אלף הנופלים בשירות במערכות הביטחון ובפיגועי הטרור, או לחפש ברשימות הנופלים שהועלו לרשת ● סקירה ממצה

23,169 – זהו המספר הרשמי של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה: חיילים, אזרחים, לוחמי מחתרות… בני אדם. דרכי ההנצחה שלהם מגוונות: מגלעדים שמוקמים באתרים בהם הם נפלו דרך מוסדות, תרומות ועוד, כיד הדמיון.

אחת הדרכים הבולטות בשנים האחרונות להנצחת הנופלים, כמו אחרים שמתו (למשל הנספים בשואה), היא הרשת. המרחב הווירטואלי מהווה כר נוח לזכור ולהזכיר את היקירים והאהובים.

משרד הביטחון הבין את זה כבר לפני כמה וכמה שנים והקים את אתר יזכור, בו ניתן להנציח את חללי מערכות ישראל. האתר כולל את שמותיהם של החללים מאז ועד היום, וקישור לדף הפייסבוק (Facebook) שלו, בו יכולים הגולשים להדליק נר זיכרון לזכר הנופלים, או נופל ספציפי. עם זאת, הנר הווירטואלי בדף הפייסבוק של אתר יזכור כולל רק את שמו ותאריך נפילתו של החלל – אין בו שום מקום למימד אישי. יצוין כי הן בדף והן באתר יש אפשרויות חיפוש חללים.

דף פייסבוק נוסף שנועד להנצחת החללים נקרא "יזכור – נזכור את כולם". בניגוד לדף הרשמי שנוצר על ידי משרד הביטחון, הוא מאפשר להעלות פוסטים ובהם תמונות וסיפורים אישיים על נופלים. כל פוסט שמועלה על ידי הדף עצמו נפתח במילים "לא נשכח ולא נסלח".

ארגון יד לבנים דווקא לא מאפשר הנצחה באתר שלו ומוביל לאתר הרשמי של משרד הביטחון. עם זאת, ניתן לאתר במסגרתו חללים, על פי שם, תאריך נפילה, יישוב או מילות חיפוש.

להנציח את נפגעי הטרור
עד לפני שנים לא רבות, יום הזיכרון קידש את זכרם של חללי צה"ל ושאר כוחות הביטחון בלבד. לאחר מאבק, הוחלט לכלול בו גם את נפגעי פעולות האיבה – אותם פיגועים שנרצחו בהם מאות ואלפי אזרחים חפים מפשע. אתר ארגון נפגעי הטרור והאיבה מאפשר להנציח את הקורבנות באמצעות שליחת דואר אלקטרוני או פקס.

הביטוח הלאומי הקים אתר מיוחד לזכרם של הקורבנות שנרצחו על ידי המחבלים, שמאפשר לחפש אחר החללים, לפי שמות החלל והוריו, מקום קבורתו או מקום האירוע בו נהרג.

יש ברשת עוד אתרים רבים שמנציחים את חללי כוחות הביטחון והפיגועים, מהם אתרים כלליים ואתרים אישיים שהקימו משפחות וחברים. הסקירה כאן ממצה בלבד ובכל מקרה, נקווה שמעתה ואילך לא יתווספו חללים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים