פורסטר: ההוצאות של ארגונים על מיחשוב ענן יגיעו בסוף העשור ל-191 מיליארד דולר

חברת המחקר העלתה את התחזיות שלה בתחום, מאחר ששוק הענן עולה באחרונה יותר מהצפוי ● בפורסטר טוענים כי הענן הגיע ל-"היפר-צמיחה", עקב המעבר המואץ של ארגונים ממערכי מיחשוב מבוססי תוכנות ברישוי לתוכנה כשירות

ההוצאות של ארגונים ברחבי העולם על מיחשוב ענן לסוגיו צפויות לעלות יותר מכפי שנחזה בעבר ולעמוד ב-2020 על 191 מיליארד דולר – כך מעלה מחקר חדש של פורסטר (Forrester).

מדובר בעלייה של 20% לעומת התחזית הקודמת של החברה. היא מתבססת על כך שבשנה החולפת עמד היקף שוק מיחשוב הענן העולמי על 58 מיליארד דולר ועל כך שהשנה הוא צפוי לעמוד על 72 מיליארד.

לדברי אנדרו ברטלס, אנליסט בחברת המחקר, תחום מיחשוב הענן הגיע למצב של "היפר-צמיחה". הסיבה לכך היא שיותר ויותר ארגונים מחליפים את מערכי המיחשוב שלהם מבוססי תוכנות ברישוי קלאסי, דוגמת אלה של אורקל (Oracle), סאפ (SAP) ומיקרוסופט (Microsoft), לעבודה בתצורת תוכנה כשירות (SaaS). הוא ציין כי מגמה זו מצטרפת למעבר של ארגונים לדטה סנטר באירוח, במקום תחזוק של דטה סנטר פנימי.

ה-SaaS, שמוצע על ידי חברות כמו Salesforce.com, יהיה התורם הגדול ביותר לצמיחה של מיחשוב הענן. על פי פורסטר, עד 2020, רבע מההוצאות של ארגונים על תוכנה יהיו על רכישות בתצורה של תוכנה כשירות. מדובר ב-523 מיליארד דולר.

מפורסטר נמסר בנוסף כי בעוד הענן הציבורי הולך וגדל במהירות, הוא לעולם לא יחליף באופן מוחלט את פעילות ה-IT הפנימית בארגונים. לדבריהם, "חברות שרוצות להמשיך להריץ יישומים ייחודיים להן, על הציוד שלהן, ויש להן לעתים כמה תוכנות ישנות שלא שווה כלכלית לעדכן אותן, ימשיכו לעשות זאת בפעילות IT פנימית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים