עובדי אגף המיחשוב משביתים את רשות המיסים

העובדים ניתקו את המחשבים של הרשות לזמן בלתי מוגבל, עקב סירוב משרד האוצר להיענות לדרישה שעובדי "כתף אל כתף" יתקבלו כעובדי מדינה לכל דבר ● יו"ר הוועד: "מדובר באנשים מסורים, שמשרתים במשך שנים את המערכת ותורמים למדינה, אבל מקופחים בתנאים"

כאן שביתה: עובדי אגף המיחשוב של רשות המיסים והמכס (שע"מ) ניתקו הבוקר (א') את כל תקשורת המחשבים של הרשות ולמעשה השביתו את העבודה בכל אגפיה. ההשבתה צפויה לגרום לנזקים חמורים לעבודת הרשות.

העובדים הכריזו כי ההשבתה היא לזמן בלתי מוגבל. הם החליטו לנקוט בצעד זה כמחאה על כך שהנהלת משרד האוצר מסרבת להיענות לדרישת ההסתדרות לקלוט עובדי קבלן המוגדרים כ-"עובדי כתף אל כתף". אלה מועסקים מזה שנים ברשות ומופלים לרעה לעומת עובדי המדינה, שיושבים איתם באותו החדר ועושים את אותה העבודה.

לדברי דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ, פערי השכר יכולים להגיע עד כדי 50%. הוא ציין כי יש ברשות המיסים 17 עובדי "כתף אל כתף", רובם עובדי טלדור, שחלקם מועסקים ברשות 12 שנים. הוא ציין כי "מצד אחד אומרים לנו שאין תקנים ומצד שני ממשיכים לקלוט כל הזמן עובדים. החלטנו להפסיק את החגיגה הזאת".

"הנהלת הרשות מוצאת בכל פעם הגדרה חדשה לעובדי הקבלן: פעם הם מוגדרים כעובדים עבור פרויקט, פעם כעובדים זמניים ופעם ככתף אל כתף", הוסיף. "בכך היא מכניסה בדלת האחורית עובדים חדשים, פוגעת בקבועים ומשאירה אותנו ללא פתרון. מדובר באנשים מסורים, שמשרתים במשך שנים את המערכת, תורמים למדינה ועובדים בדיוק כמו יתר עובדי המדינה ברשות, אבל מקופחים בתנאים".

יתר עובדי רשות המיסים, שמונה כ-300 עובדים, תומכים בשביתתם של עובדי המיחשוב, ושלושת הוועדים בה החליטו לצאת למאבק משותף. הסתדרות עובדי המדינה, בראשותו של אריאל יעקבי, מגבה את השביתה ומלווה את העובדים במאבקם.

ברשות המיסים אישרו שקיימת השבתה אולם סירבו להתייחס אליה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מרק

    למס' 1 אתה חושב שהעלות של אחזקת עובדי קבלן / טלדור יותר זולה אז בוא אגלה לך שהמדינה משלמת כפול ואפי פי שלוש מאשר העלות של החזקת העובד כעובד מדינה . וכל זה על חשבון הציבור .ולמה ככה כי האוצר רוצה את היכולת לפטר מתי שבא לו את העובד מה שיכול לעשות עם עובדי עבדי קבלן ולא עם עובדי מדינה.

  2. אדם

    למציע 1 אתה בטח פקיד אוצר ואני מציע אז להפריט גם את התפקיד שלך ובכלל שכל חברי הכנסה והממשלה יהיו עובדי קבלן מה דעתך ה נו באמת ...

  3. נו באמת

    אפשר אולי שעובדי המדינה יהפכו להיות עובדי טלדור או כל חברת גולגלות אחרת? ובא לצין גואל. אם הם יהיו עובדי מדינה זה יהיה על חשבוננו - והרי שילמנו ותרמנו כבר מספיק

אירועים קרובים