פייסבוק נכנסת חזק לתחום המציאות הווירטואלית: קונה את Oculus VR תמורת שני מיליארד דולר

החברה הנרכשת פיתחה את מכשיר ה-Rift, שמשמש למשחקי וידיאו, אולם פייסבוק מתכוונת לפתח את הטכנולוגיה שעל בסיסה הוא בנוי לעולמות רבים אחרים ● כך היא מבקשת ליצור לעצמה דריסת רגל בולטת בתחום המציאות הווירטואלית, שנחשב ל-"דבר החם הבא"

המציאות המדומה של Oculus Rift מגיעה לפייסבוק. צילום: אתר החברה

מארק צוקרברג שוב פותח את פנקס הצ'קים: אחרי שורת הרכישות שביצעה פייסבוק (Facebook) בחודשים האחרונים, ובראשן עסקת הענק עם ווטסאפ (WhatsApp), המיליארדר הצעיר קונה חברה בתחום המציאות הווירטואלית (מציאות רבודה) ההולך ומתפתח. המצטרפת החדשה לפייסבוק היא Oculus VR, הסטארט-אפ שעומד מאחורי מכשיר ה-Rift. סכום הרכישה הוא שני מיליארד דולר – חלקם במזומן וחלקם האחר במניות. היא צפויה להיסגר סופית ברבעון הבא.

צוקרברג פרסם הודעה בה כתב כי הוא "נרגש לקנות את Oculus VR", אותה כינה "המובילה בטכנולוגיית המציאות הווירטואלית". פייסבוק קונה את הנרכשת לפני שהמוצר שלה יצא לשוק הצרכני, אם כי היא כבר הזמינה 75 אלף יחידות ממנו. המכשיר שלה, אותו חובשים על הראש, מיועד למפתחי משחקי וידיאו, ולדברי פרשנים, הוא משנה את התחושות של רבים מהם לגבי התחום. צוקרברג ואנשיו מתכוונים לפתח את הטכנולוגיה הזו לתחומים רבים אחרים, מעבר למשחקים.

מה זה בעצם הצעצוע הזה שצוקרברג קנה? למה שלא תשמעו מהמעצב עצמו…?

לדברי צוקרברג, המכשיר של Oculus הוא "פלטפורמה חדשה לתקשורת. כשאתה חובש אותו, אתה נטמע לחלוטין בתוך הסביבה הווירטואלית החדשה, כמו משחק, סצנה מסרט או מקום רחוק מאוד. הדבר המדהים בטכנולוגיה הזאת הוא שאתה מרגיש איתה כאילו אתה נמצא במקום אחר, עם אנשים אחרים". הוא ציין כי "אנשים שניסו את המכשיר אומרים שהוא משהו אחר מכל מה שהם חוו בחייהם".

פייסבוק ידועה בכניסה ונוכחות בתחומים צומחים: היא הייתה אחת הפלטפורמות הבולטות למשחקים וירטואליים ואחראית לפופולריות של כמה מהגדולים שבהם, גם אם לא ליצירתם; כיום היא מתמקדת בתחום המובייל, שמניב את הרוב הגדול של הכנסותיה; ונראה שהיא רוצה ליצור לעצמה דריסת רגל בולטת בתחום שרבים מנבאים שיהיה "הדבר החם הבא" – המציאות הווירטואלית. רכישת Oculus VR מציבה אותה בעמדה טובה בתחרות בתחום זה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טכנולוג

    יש גם חברה ישראלית שמיצרת משקפי מציאות רבודה, ובטכנולוגיה הרבה יותר טובה... 'לומוס' מרחובות

אירועים קרובים