האנליסטים: צוקרברג רכש את ווטסאפ כדי למנוע את בריחת הצעירים ולפרוץ לשוק הסיני הענק

ווטסאפ מאפשרת לצעירים לא לחשוש שאימא תעשה למה שהם מפרסמים Like או שסבתא תגיב על דבריהם, טוענים המומחים ● הם אף מציינים כי השלטונות הסיניים אמנם חסמו את הגישה לפייסבוק, אבל לא לווטסאפ, והרשת החברתית תוכל להיכנס למדינת הענק דרכה

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

רכישת הענק של פייסבוק (Facebook) את ווטסאפ (Whatsapp) תמורת 19 מיליארד דולר אמנם הפתיעה את האנליסטים לרגע, בגלל הסכום הגבוה, אבל לאחר זמן קצר הם ירדו לעומק העניין וגילו כי יש למהלך שני נימוקים מרכזיים: מניעת בריחת הצעירים מהרשת החברתית ופריצה לשוק הסיני. לכן, להערכתם, הרכישה תשתלם למארק צוקרברג ואנשיו בטווח הארוך.

לדברי רוג'ר אנטר, אנליסט ב-Recon Analytics, "מדובר בסכום מדהים, אבל יש לרכישה 19 מיליארד נימוקים שמוכיחים מדוע המובייל משחק תפקיד חשוב ולמה הוא העתיד של פייסבוק". צוקרברג עצמו ציין כי "יש כיום לווטסאפ 450 מיליון משתמשים. היא צפויה יותר מלהכפיל את המספר הזה ולהגיע בתוך שנים ספורות למיליארד". מנכ"ל ומייסד פייסבוק כמובן פרסם סטטוס שמתייחס לרכישה בעמוד שלו ברשת החברתית, אבל את הדברים האלה אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים.

טום טאולי, אנליסט רכישות ומיזוגים, ציין כי "ווטסאפ הפכה את עצמה לפייסבוק הבא, כיוון שמתווספים אליה יותר ממיליון משתמשים מדי יום. השירות הזה מציע מקור הכנסות וצמיחה חדש עבור חברת מדיה חברתית בת עשור". לדבריו, "אם פייסבוק רוצה להמשיך לצמוח, היא תיאלץ לשלם על כך מחירים גבוהים מאוד. היא תצטרך לבצע עסקות עם חברות שיביאו להן בידול מהרשתות החברות ושיש להן בסיסי משתמשים ענקיים, בעלי חשיבות לשוק".

Like ו-Share אין בסין
ווטסאפ יכול לעזור לפייסבוק לבלום את גל העזיבה של המשתמשים הצעירים ולצרף אליה עוד ועוד מהם. צעירים רבים עוזבים את פייסבוק כי הם לא רוצים שגם אימא וסבא שלהם יוכלו לקרוא את ההודעות שהם מפרסמים, ומעדיפים את שירות המסרים המיידיים, בו קל הרבה יותר לשלוט מי יכול להיחשף למסרים שהם כותבים.

אנליסטים אחרים ציינו כי הרכישה עשויה לסייע לפייסבוק ביצירת גישה לשוק הסיני הענק, גם אם ייתכן שלא זה השיקול שהנחה אותה לבצע את העסקה. זאת, כיוון שבניגוד לפייסבוק, שנחסמת בסין, השלטונות מאפשרים לאזרחים להוריד את ווטסאפ.

פייסבוק הודיעה בעבר שהיא בוחנת את כניסתה לשוק הסיני, אלא שרשויות המדינה רגישות לחומרים המתפרסמים ברשת החברתית ורוצות לשלוט אליהם, כמו גם על מה שלא מתפרסם.

סין ניתקה את האפשרות להיכנס בשטחה לפייסבוק ביולי 2009, לאחר שמפגינים בחלקה המערבי של מדינת הענק היו מעורבים בתגרות אלימות על רקע אתני. למרות זאת, צוקרברג אמר בעבר כי הוא מעוניין להרחיב את הנוכחות של החברה בסין. ייתכן שמהלך זה יתאפשר לה דרך ווטסאפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים